شهروند- آزاده داودی: بانک TD در گزارشی اعلام کرد که افزایش میزان حداقل حقوق به ۱۵ دلار باعث خواهد شد که استان انتاریو حدود ۹۰,۰۰۰ موقعیت شغلی را از دست بدهد.  کاتلین وین در اوایل تابستان امسال اعلام کرد که استان انتاریو تصمیم دارد تا میزان حداقل حقوق و دستمزد را در سال ۲۰۱۸ به ۱۴ دلار و سپس تا سال ۲۰۱۹ به ۱۵ دلار افزایش دهد و برای این کار با بسیاری از افراد خبره و اقتصاددان مشاوره کرده است، اما این طرح مخالفان زیادی دارد. بسیاری معتقدند که این زمان برای چنین تغییری بسیار اندک است و بهتر است که استان  این بازه زمانی را تا سال ۲۰۲۰ گسترش دهد.

این مخالفان می گویند که افزایش حداقل حقوق و دستمزد اگرچه به ظاهر به نفع نیروی کار و قشر متوسط است، اما در واقع باعث از بین رفتن بسیاری از کسب و کارها می شود و در عمل به ضرر آنها خواهد بود.

اما کاتلین وین معتقد است که انتاریو استان بسیار ثروتمندی است و دیدن این که بسیاری از مردم با وجود داشتن کارهای تمام وقت همچنان برای دریافت غذا و مایحتاج به بانک های غذایی مراجعه می کنند بسیار دردناک است. بنابراین استان انتاریو در این تصمیم راسخ است و علی رغم تمام مشکلاتی که بر سر راه این طرح قرار خواهد گرفت این قانون از ابتدای سال ۲۰۱۸ اجرا خواهد شد.