شهروند- شنبه بعدازظهر حوالی ساعت ۸:۱۵ یک ماشین شورولت به یک پلیس که در حال کنترل جمعیت بازی CFL در نزدیکی استادیوم Commonwealth بود حمله کرد. سرنشین این ماشین بعد از اینکه با ضربه ی وحشتناکی پلیس در حال انجام وظیفه را به هوا پرتاب کرد از ماشین پیاده شد و با چاقو به جان پلیس افتاد و سپس توانست فرار کند. حدود سه ساعت بعد یک ون یو هال راهی دان تاون ادمونتون شد و قبل از دستگیر شدن توسط پلیسی که او را شناسایی کرده بود با ۴ شهروند برخورد کرد و آنها را به شدت مجروح کرد. خوشبختانه این حادثه تروریستی کشته نداشت. مهاجم این حملات ادمونتون عبدالهی حسن شریف ۳۰ ساله و یک پناهنده سومالیایی است.

به گفته ی یکی از همکارانش او برای داعش فعالیت می کرده است و قبلا به همین دلیل درباره ی او به پلیس گزارش داده اند. همکار شریف که نمی خواهد نامش فاش شود می گوید که او تعادل روانی نداشت و از اعتقادی به اعتقادی دیگر در نوسان بود. ۳۰۰ نفر از مردم ادمونتون روز یکشنبه برای نشان دادن مراتب ناراحتی خود از این اتفاقات و همبستگی با حادثه دیدگان در میدان Churchill تجمع کردند.

شریف سال ۲۰۱۲ به کانادا پناهنده شده بود. جامعه ی سومالیایی ادمونتون نگران این هستند که عمل شریف بر طرز برخورد با این جامعه تاثیر بگذارد. آنها رفتار شریف را تائید نمی کنند و او را از خود نمی دانند.