خبرگزاری هرانا ـ مسئولین زندان اردبیل یک زندانی را که به نداشتن جای خواب اعتراض کرده بود مضروب کردند و سپس او را برای ساعتها در هوای سرد به میله پرچم در حیاط زندان زنجیر کردند. این رویه غیرانسانی در زندان اردبیل مسبوق به سابقه است.به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک زندانی به نام بهنام امیری فرزند اسلام که در حال تحمل محکومیت سه سال حبس خود به اتهام سرقت است پس از اینکه از بند جوانان به بند ۵ این زندانی منتقل شد توسط مسئولین زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

این زندانی وقتی به بند مذکور منتقل شده بود به نداشتن جای خواب ناشی از ازدحام جمعیت زندانیان معترض شد که این اعتراض او با ضرب و شتم توسط رئیس اندرزگاه و رئیس بند پاسخ داده شد.

مضروب شدن این زندانی اعتراض مجدد او اینبار با توسل به خودزنی را به همراه داشت.

مسئولین زندان بعد از کنترل او و بدون رسیدگی به جراحات این زندانی تصمیم گرفتند او را به میله پرچم در میانه حیاط زندان با دستبند و پابند زنجیر کنند.

این زندانی که تا زمان تنظیم این گزارش به پایان اولین روز زنجیر شدن می رسد با سرمای هوا در حالی که پوشش کافی ندارد روبروست. مسئولان زندان به زندانیان گفته اند زمانی که این زندانی به بند بازگردانده شد کسی اجازه دادن جای خواب به این زندانی را ندارد.

لازم به تاکید است، این اقدام غیرانسانی مسئولان زندان مرکزی اردبیل پیش از این نیز مسبوق به سابقه است.

افشین زینالی، عباس علیپور و محمد صابر ملک‌ رئیسی زندانی سیاسی بلوچ نیز چندی پیش با دستبند و پابند در حیاط این زندان به میله بسته شده بودند.

محمد صابر ملک‌ رئیسی زندانی سیاسی بلوچ چندی پیش در نامه ای سرگشاده به حسن روحانی براینکه به مدت ۱۴ ساعت در هوای سرد اردبیل با دستبند و پابند در حیاط این زندان به میله بسته شده، تاکید کرده بود.