بعضی افراد با داشتن کردیت کارت، بر این باورند که در زمان مسافرت دارای بیمه مسافرتی هستند.در صورتی که چنین نیست و غالبا تمامی کردیت کارت ها دارای بیمه مسافرتی نیستند و آنچه می بایست دقت کرد پوشش بیمه مسافرتی  و به عبارتی نافذ بودن بیمه و شرایط آن در هنگام مطالبه است.

قوانین بسیاری موجب می شود که شما حتا با داشتن چنین کردیت کارتی، تجدیدنظر بفرمایید و بیمه نامه ای مستقل بنا به شرایط خود و مسافرتتان تهیه کنید.

در غالب بیمه های تکمیلی سلامت گروهی، یکی از موارد مندرج و پوشش، بیمه مسافرتی است که بنا به نوع قرارداد می تواند متفاوت باشد. دقت در قرارداد و شرح بیمه نامه گروهی می تواند در انتخاب و اختیار کردن بیمه مسافرتی  به ما کمک کند.

بیمه های مسافرتی به اشکال مختلف قابل تهیه هستند و یکی دیگر از اشتباهات متداول این است که در بیمه های گروهی کارمندان شرکتها، پوشش کامل لغو پرواز و دیگر موارد ….. قابل پوشش نیست.

 پیشنهاد می شود به لحاظ ارزش بلیت،درهنگام خرید بلیت مسافرتی،دقت کنید.برای برخورداری از پوشش ابطال بلیت مسافرتی از مشاور متخصص و با تجربه مشاوره گرفته شود و بیمه را در زمان مناسبخریداری نمایید.

همانطور که می دانید بیمه مسافرتی بر اساس مشخصات فردی قابل محاسبه است و می توان برای مناسب شدن نرخ بیمه نامهو واجد شرایط بودن،گاهی بیمه مسافرتی را به شکل خانوادگی تهیه کرد. نکته مهم این است که بدانیم در چنین حالتی در صورت حتا واجد شرایط بودن پوشش فردی در مقایسه  با پوشش خانوادگی دارای پوشش یکسان نیست.

از دیگر اشتباهات رایج،خرید بیمه نامه مسافرتی ازمکان و افراد غیر متخصص، عدم دقت در شرح قرارداد و همچنین عدم دقت در پرسش و پاسخ های پزشکی است که عدم پوشش در هنگام مطالبات را در بر خواهد داشت.

در خصوص بیمه های مسافرتی برای استفاده در کشوری دیگر، بیمه شده قبل از خروج از کشورمی بایست بیمه مناسب و دارای پوشش مورد نیاز را خریداری کند.

* مبلغ کسر شدنی(Deductible) و یا فرانشیز موجب کاهش نرخ بیمه نامه در زمان خرید می شود و همچنین موجب تعهد پرداخت خریدار بیمه نامه در زمان مطالبه خواهد شد که در شرکتهای مختلف متفاوت است.عدم دقت موجب ناراحتی در زمان مطالبه خواهد شد.

عدم دقت در زمان انتظار، موجب عدم پوشش درصورت بروز اتفاق در محدوده زمان مذکور خواهد شد.این زمان می تواند صفر، ۴۸ ساعت، یک ویا دو هفته باشد.

* زمان واجد شرایط بودن(Eligibility)، در بیمه های مسافرتی سلامتی، در نظر نگرفتن این زمان موجب عدم پوشش خواهد بود.

بیمه یک قرار داد حقوقی است.درهرشرایطی بیمه شده موظف است از مطالب بیمه نامه خود آگاه باشد.

اقتباس: www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com