شهروند- بسیاری از ما زندگی خارج از استانداردهای تعریف شده زندگی مدرن امروزی را متصور نیستیم و با اینکه سعی می کنیم همه جوره در چهارچوب های زندگی شهری خودمان را بگنجانیم، اما همچنان در اغلب مواقع به دلایلی نامعلوم احساس نارضایتی و عدم خوشبختی می کنیم. از این نکته غافلیم که آرامش و رهایی از نگرانی ها تنها در ذهن ماست و می توان با یک تغییر در دیدگاه بر مشکلاتی غلبه کرد که به نظر بسیار بزرگ اند، اما در واقعیت تاثیر چندانی در احساس خوشبختی ندارند.

نگاهی به زندگی ایمون فیتزجرالد ۲۵ ساله و ربکا مورونی ۲۷ ساله می تواند درس بزرگی برای همه ما باشد.

این زوج جوان اهل تورنتو با وجود داشتن شرایط مالی خوب برای زندگی در یک خانه مناسب تصمیم گرفته اند تا در ماشین خود زندگی کنند و از این طریق ماهیانه میزان زیادی هزینه کرایه را صرفه جویی کرده و آن را برای خوشحالی شان صرف کنند. آنها کسب و کار خودشان را دارند و از بهار سال ۲۰۱۷ یک ماشین ون خریداری کرده اند و داخل آن را تزیین کرده و در آن با آرامش زندگی می کنند.

آنها در این مدت کیلومترها در کانادا سفر کرده اند و هر روز که از خواب بیدار می شوند منظره ای که از پنجره اتاق خوابشان تماشا می کنند با روز قبل متفاوت است. این زوج جوان در این تجربه تنها نیستند. می توانید با دنبال کردن هشتگ #vanlife با داستان های این افراد آشنا شوید. شاید خواندن این داستان برای لحظه ای ما را از دغدغه های روزمره رهایی دهد و دریچه ای را برای ما بازکند که می توان گونه دیگری زیست و برای لذت بردن از زندگی نباید لزوما در همین زمان خیلی پولدار بود. کمی خلاقیت می تواند در مواقع سختی آسایش و هیجان را وارد زندگی همه ما کند.