رادیو آلمان: نوزدهمین سال قتل فروهرها در تهران با حضور گسترده مردم، دو ساعت سکوت و خواندن سرود ای‌ ایران برگزار شد. شبکه‌های مجازی نیز با هشتگ سکوت با این مراسم اعلام همبستگی کرده بودند.دعوت عام پرستو فروهر به برگزاری مراسم یادبود مادر و پدرش در خیابان دولت تهران، با حضور قابل توجه مردم همراه بود.

پرستو فروهر به دویچه‌وله گفت: «قفل ممنوعیت ‌در مراسم امسال شکست. جمعیت زیادی خانه و حیاط را پر کرده بودند. دو ساعت سکوت کردیم. من در آغاز و پایان حرف زدم و گفتم از پایداری ماست که خیلی‌‌ها با وجود سال‌ها ممنوعیت به اینجا آمدند تا بالاخره امروز در خانه به روی همه باز شود.»

پرستو فروهر حضور نسل جوان در این مراسم را چشمگیر عنوان کرد و گفت: «بسیاری برای اولین بار به خانه ما آمده بودند. چند نفر گفتند در همان سال ۷۷ به دنیا آمده‌اند. اینجا تنها مال اقوام و آشنایان نیست. پدر و مادر من متعلق به فامیل نیستند. امروز کسانی آمده بودند که خودشان را متعهد به تاریخ این کشور و متعهد به کسانی می‌دانند که برای آزادی و پیشرفت کشور کار کرده اند.»

به گفته پرستو فروهر، ماموران امنیتی در اطراف خانه حضور داشتند و فیلم هم می‌گرفتند اما کاری به آمد و رفت مردم به خانه آنها نداشتند.

او با ابراز خوشحالی از حضور قابل توجه مردم و برگزاری مسالمت آمیز مراسم،  احضار خودش به دادگاه را ناشی از اتهام‌های بی‌اساس می‌داند: «سال‌ها فشار آورده‌اند تا روند دادخواهی و یادآوری را دچار وقفه کنند ولی من روی این روند پافشاری دارم و امیدوارم دادگاه هم بی‌پایگی اتهام‌ها را ثابت کند.»

شیرین عبادی، حقوقدان از جمله این افراد بود که به دویچه‌وله گفت: «من نیز به عنوان وکیل خانواده فروهر دو ساعت سکوت می‌کنم زیرا معترض هستم که چرا عدالت اجرا نشده و به جای روشن شدن حقیقت و معرفی آمران این قتل، چند مامور دون پایه وزارت اطلاعات را محاکمه کرده اند.»

به اعتقاد خانم عبادی تا زمانی‌که آمران این قتل‌ها در سطوح بالای سیاسی هستند طبعا علاقه‌ای به اجرای عدالت دیده نخواهد شد.

در سال‌های گذشته، مراسم یادبود فروهرها در تهران با دخالت نیروهای امنیتی یا ناتمام مانده و یا برگزار نشده بود. دو سال قبل نیز خانه پروانه و داریوش فروهر مورد دستبرد قرار گرفت. عاملان این سرقت هنوز شناسایی نشده‌اند.