شهروند- کامیلا تورکاتو، از سن دو سالگی نزدیک به سه سال با سرطان جنگید و سرانجام در سپتامبر ۲۰۱۷ توانست بعد از انجام شیمی درمانی کمی بهبود یافته و به مدرسه بازگردد، اما گویا برای او مرگ زودرس سرنوشتی محتوم بود و روز دوشنبه ی این هفته به هنگام بازگشت از مدرسه دچار سانحه تصادف شد و در بیمارستان بر اثر جراحات و خونریزی درگذشت.

پدرش، امیلکار تورکاتو (Amilcar Torcato) می گوید که روز دوشنبه به جای مادر کامیلا برای برداشتن او به مدرسه رفت و هنگامی که می خواست کامیلا را سوار ماشین کند متوجه شد که یک ماشین ون بدون سرنشین به سمت آنها می آید. در کسری از ثانیه کامیلا و پدرش در بین دو ماشین گیر افتادند. امیلکار نمی داند چقدر آنها در آن وضعیت باقی مانده اند، اما بعد از رسیدن به بیمارستان خودش دچار خونریزی داخلی شد و دخترش به دلیل از دست دادن ارگان های حیاتی بدن از دنیا رفت.

کامیلا به عنوان دختری قوی و جنگجو توصیف می شود که توانسته بود در سن بسیار کم بر بیماری سرطان پیروز شود، اما به دلیل بی احتیاطی راننده ای که ماشینش را روشن و بی سرنشین در جلوی در مدرسه St. Raphael Catholic پارک کرده بود از دنیا رفت.

پدر کامیلا از تمامی رانندگان می خواهد که در هنگام پارک کردن و یا رانندگی در نزدیکی مدارس کمال دقت را به کار گیرند، زیرا سوانحی از این دست خبر نمی کند و در ثانیه ای می تواند خانواده ای را برای همیشه داغدار کند. روز سه شنبه معلمان، دوستان و همکلاسی های کامیلا برای یادبود کامیلای ۵ ساله در نزدیکی مدرسه جمع شدند و با گذاشتن دسته های گل و عروسک های دلخواه او در این غم شریک شدند.