شهروند- بر اساس یافته های یک سرشماری جدید که آخر هفته گذشته انجام شد، کاندیداهای رهبری حزب محافظه کار انتاریو محبوبیت بیشتری نسبت به پاتریک براون دارند و در کل محبوبیت آنها از کاتلین وین نیز بیشتر است. کاندیداهای رهبری این حزب که قرار است در انتخابات ۱۰ مارچ یکی از آنها به عنوان رهبر حزب محافظه کار انتاریو انتخاب شود عبارتند از داگ فورد برادر شهردار سابق، کارولین مالرونی دختر نخست وزیر سابق کانادا و کریستین الیوت.

این سه نفر هرکدام سوابق حضور در صحنه سیاست در انتاریو را داشته اند و از میان آنها و براساس گزارش ها کریستین الیوت چهره بسیار محبوب تری است و امکان برنده شدن او از دیگر نامزدها بیشتر است. به گفته ی یک تحلیلگر این حزب، در مقابل پاتریک براون و به دلیل ناشناس بودن او برای بسیاری از رای دهندگان در انتاریو، کاتلین وین می توانست شانس بیشتری را برای بردن انتخابات سال ۲۰۱۸ داشته باشد، اما با آمدن این چهره های جدید و تازه شرایط رقابت و ماندن در صحنه برای حزب لیبرال انتاریو بسیار سخت تر شده است و سرشماری ها نشان می دهد که حزب لیبرال باید بیش از پیش برای ماندن در صحنه سیاست تلاش کند.

داگ فورد، برادر شهردار سابق تورنتو راب فورد، شاید در میان این سه تن کمترین محبوبیت را داشته باشد، اما همچنان در مقایسه با همتایانش در دیگر احزاب انتاریو شرایط بهتری دارد.

این روزها فضای مجازی و فضای رسانه ای بیشتر متمرکز بر روی پاتریک براون و اتهامات وی در زمینه ی سو استفاده جنسی از دو دختر جوان است، اما کمتر به جانشین های او توجه می شود و همین شاید باعث شده است که قدرت این کاندیداهای تازه نفس برای در دست گرفتن دولت انتاریو دست کم گرفته شود.