شهروند- Tessa Virtue و Scott Moir ، توانستند روز سه شنبه در رشته ورزشی ice dance مدال طلای المپیک زمستانی پیونگ چانگ را از آن خود کنند. این زوج جذاب و دوست داشتنی بسیار خوش درخشیدند و نام آنها تیتر خبری بسیاری از خبرگزاری های بزرگ دنیا شد. این دو ورزشکار و بیشتر می توان گفت هنرمند، با آهنگ زیبای”مولن روژ” به میان صحنه آمدند و توانستند با حرکات زیبا و عاشقانه توجه تمامی مخاطبان را به خود جلب کرده و آنها را از جای خود بلند کنند. این دو جوان حدود ۲۰ سال است که با یکدیگر می رقصند و خبرها حاکی از آن است که این رقص آخرین ice dance آنها بود و قرار است طی روزهای آینده پایان دوران حرفه ای خود را در این رشته ورزشی اعلام کنند.

بسیاری از مردم در فضای مجازی شایعاتی از قبیل عشق بین این دو نفر ساختند و از اسکات خواستند که از این فرصت استفاده کرده و احساس واقعی اش را به تسا ابراز کند. شاید دلیل این اظهار نظر این است که این زوج بسیار زیبا رقصیدند و چشم جهان را خیره کردند و توانستند با فاصله بسیار کمی رقبای فرانسوی خود را شکست دهند و دومین مدال المپیک و در کل پنجمین مدال المپیک را وارد کارنامه ی حرفه ای خود کنند.

برخی از ناظران از رقص آنها به عنوان رقصی “اروتیک” یاد کردند. این زوج در مصاحبه ای خبری اعلام کردند که برنامه ریزی کرده بودند تا طرفداران خود را شگفت زده کنند که قطعا موفق شدند.

کانادا در روز دوازدهم این بازی ها با کسب ۱۹ مدال ، ۸ مدال طلا ۵ مدال نقره و ۶ مدار برنز، در رتبه ی سوم جدول  و بعد از کشورهای نروژ با ۲۹ مدال شامل ۱۱ مدال طلا و آلمان با ۲۳ مدال شامل ۱۱ طلا ایستاده است.