شهروند- آمار و ارقام تازه منتشر شده نشان می دهد که تعداد ورود مهاجران به استان انتاریو در کانادا بعد از تقریبا یک دهه رکود، دوباره رونق پیدا کرده و بیشتر شده است. یکی از دلایل مهم این امر رونق اقتصادی و بهبود شرایط زندگی و امکان پیدا کردن کار مناسب برای تازه مهاجران در این استان است.

تغییرات در قوانین فدرال مهاجرت و شیوه ی جدید جذب مهاجران  که “Express Entry” نامیده می شود در این افزایش تعداد تازه واردان بی تاثیر نبوده است.

 

 

در قدیم، تقریبا نیمی از مهاجران به کانادا وارد استان انتاریو می شدند اما حدود ۱۰ سال بود که این سهم کاهش چشمگیری پیدا کرده بود و سختگیری های دولت فدرال قبلی و تلاش استفان هارپر برای تشویق مهاجران به خروج از سه شهر تورنتو، ونکوور و مونترال به این تنزل میزان مهاجر بسیار کمک کرد.

سهم استان بریتیش کلمبیا از مهاجران طی سالهای گذشته تقریبا ثابت است. ولی استان آلبرتا، به دلیل رکود صنعت نفت و گاز در این سالها، با کاهش چشمگیر تازه واردان مواجه شده است. سخنگوی وزیر مهاجرت استان انتاریو می گوید که ورود تازه واردان به این استان طی سال آینده بیشتر خواهد شد و از هم اکنون دولت در حال اندیشیدن تدبیر مناسب برای اقامت و کمک به این افراد است.