شهروند- سال گذشته دکتر رضا مریدی وزیر علوم و پژوهش های علمی انتاریو گروهی از دانشمندان به شرح زیر را به عنوان هیئت بازنگری برنامه ی اعتبارات پژوهشی انتاریو  ORF- منصوب کرد.

۱-خانم دکتر الیزابت کنون(Cannon)  رئیس دانشگاه کلگری- عضو شورای سلطنتی کانادا  (FRSC)و پرفسور مهندسی ژئومکانیک

۲- دکتر بنیامین گایگر  Geigerپرفسور و رئیس دانشکده بیولوژی- انستیتوی وایزمن- اسرائیل

۳- دکتر ایزابل کیت لس دانشیار مهندسی مکانیک دانشگاه اتاوا

۴- دکتر اوشا جورج پرفسور خدمات اجتماعی دانشگاه رایرسون

۵- دکتر امیر خواجه پور- پرفسور مهندسی مکانیک دانشگاه واترلو

۶- دکتر  استیون رانستاین پرفسور بیولوژی دانشگاه گوئلف

۷- دکتر تد سارجنتTed Sargent معاون امور بین الملل دانشگاه تورنتو- پرفسور مهندسی فتونیک

۸- دکتر روئی وانگ معاون پژوهشی دانشگاه لورنشین و پرفسور بیومدیکال

در طول ۱۵ سال گذشته دولت لیبرال انتاریو از طریق این برنامه به میزان ۷/۴میلیارد دلار به پژوهشگران انتاریو کمک مالی کرده است که منتهی به ایجاد بیش از یک صدهزار شغل پژوهشی در دانشگاه ها- کالج ها- بیمارستان های آکادمیک و انستیتوهای پژوهشی مستقل شده است.

نتایج بررسی هیئت مذکور که در ۹۰ صفحه به وزیر علوم داده شد، شامل نکات اساسی برای بهبود این برنامه و افزایش بازدهی سرمایه گذاری های دولت در برنامه های پژوهشی است.

آخرین اجلاس هیئت بازنگری با حضور وزیر علوم در محل دفتر سرمایه گذاری های انتاریو تشکیل شد. در این جلسه دکتر مریدی از کوشش های تک تک اعضا هیئت اظهار قدردانی کرد و اظهار کرد که اقتصاد انتاریو قویا متکی به پژوهش های علمی نوآوری است و برنامه ی اعتبارات پژوهشی انتاریو ORF نقش اساسی در گسترش اقتصاد انتاریو دارد.

لازم به ذکر است که تخصیص کمک مالی توسط برنامه اعتبارات پژوهشی انتاریو  ORF به پژوهشگران، پس از  بررسی طرح های تقدیمی توسط افراد خبره به وسیله “هیئت مشورتی” متشکل از دانشمندان و صاحبنظران انتاریو ارزیابی و برای تصمیم نهایی به وزیر علوم و پژوهش های علمی ارائه می شود.

جای خوشوقتی است که پرفسور جواد مستقیمی و دکتر خلیل فضل اللهی از جامعه ایرانی به عنوان اعضای هیئت مشورتی و پرفسور امیر خواجه پور در سمت عضو هیئت بازنگری برنامه ی اعتبارات پژوهشی انتاریو خدمت کرده اند.