شهروند- شاید برای بسیاری از دوستداران سریال The Handmaid’s Tale، چنین فضایی تنها می تواند در داخل کتابها و سریال ها وجود داشته باشد و ما بسیار با دنیایی که این گونه از زن ها سو استفاده ابزاری و جنسی شود فاصله داریم.

اما طی چند روز گذشته حضور جمعی از زنان در تورنتو که مانند خدمتکاران درون این سریال لباس پوشیده بودند، گویای این حقیقت بود که آن فضای تاریک و تخیلی اگر مراقب نباشیم می تواند به راحتی درون تورنتو یا هر شهر دیگری در جهان ایجاد شود.

سریال  The Handmaid’s Tale  بر اساس رمانی به همین نام، نوشته ی مارگارت آتوود نویسنده ی کانادایی ساخته شده است. در چند روز گذشته تعدادی از زنان فعال حقوق زنان با پوشیدن لباس هایی مشابه شخصیت های این سریال در دان تاون تورنتو حضور یافتند و در سکوت کامل و با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای فمینیستی در مسیرهای مشخصی و در مقابل دید کنجکاو رهگذران طی مسیر کردند. این زنان در این حرکت تنها نبودند و خبرها حاکی از آن است که در شهرهای دیگری نظیر ونکوور و کلگری و سیدنی در استرالیا نیز همین اتفاق افتاده است.

امیدواریم که این شخصیت ها و فضای خیالی هیچ وقت در دنیای واقعی تحقق پیدا نکند. شما می توانید دو فصل این سریال را در  Hulu و یا Bravo تماشا کنید.