شهروند- کمربند سبز یک منطقه حفاظت شده ی دائمی از فضای سبز، زمین های کشاورزی، جنگل ها، تالاب ها و حوزه های آبریز است که در جنوب استان انتاریو در کانادا واقع شده است.  این بخش حفاظت شده طبیعی یکی از پرجمعیت ترین و صنعتی ترین مناطق کانادا را که به “Golden Horseshoe” شهرت دارد، احاطه کرده است.

داگ فورد، رهبر حزب محافظه کار انتاریو، در روزهای گذشته در یکی از سخنرانی هایش اعلام کرد که در صورت آمدن بر سر کار به سازندگان مسکن اجازه خواهد داد تا در این مکان حفاظت شده ی حوزه ی همیلتون و تورنتوی بزرگ ساخت و ساز کنند.

داگ فورد می گوید که این مجوز های ساخت و ساز باعث خواهد شد تا قیمت مسکن در انتاریو کاهش یابد. اما فعالان محیط زیست می گویند که از بین بردن Greenbelt خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست و بافت گیاهی و حیوانی و آب و هوای انتاریو وارد خواهد کرد.

کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو، در واکنش به این خبر نسبت به عواقب این ادعا هشدار داد. خانم وین گفت که برای کنترل قیمت مسکن و افزایش میزان ظرفیت مسکن نیاز به از بین بردن طبیعت نیست و زمین به اندازه ی کافی درتورنتوی بزرگ وجود دارد که می توان از آنها استفاده ی بهینه کرد.