شهروند- کمپین انتخابات انتاریو از روز چهارشنبه ۹ ام ماه می شروع شد. در این کمپین انتخاباتی چهار نامزد احزاب لیبرال، محافظه کار، نیودمکرات و سبز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و اسامی چهار نامزد به ترتیب عبارتند: از کاتلین وین، داگ فورد، آندریا هوروات و مایک شرینر( Mike Schreiner ).

این نامزدها وعده داده اند که کمپین انتخاباتی شان یکی از هیجان انگیزترین و چالشی  ترین آنها در تاریخ انتاریو باشد. تعداد کرسی های پارلمان  انتاریو برای این انتخابات از ۱۰۷ کرسی به ۱۲۴ کرسی افزایش پیدا کرده است و در این استان ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

کاتلین وین نامزد حزب لیبرال در این انتخابات ۶۵ سال دارد و اهل ریچموند هیل است. خانم وین از فوریه ۲۰۱۳ نخست وزیر انتاریو است و اولین زنی است که در این سمت کار می کند.

او از سال ۲۰۰۳ نماینده ی مجلس بود و تا قبل از ورود به سیاست استانی به عنوان متولی هیئت مدیره ی مدرسه ایفای نقش می کرد. سه فرزند دارد و همسرش Jane Rounthwaite است. وعده های انتخاباتی خانم وین از قرار زیر است:

افزایش حداقل حقوق و دستمزد به ۱۵ دلار از ابتدای سال ۲۰۱۹، برنامه ی داروی رایگان برای سالمندان، سیستم مراقبت رایگان برای کودکان ۲ ساله تا سن مهدکودک بدون توجه به درآمد خانواده، حفاظت و نگهداری از کمربند سبز انتاریو، دادن سالیانه ۷۵۰ دلار به افراد مسن برای کمک به هزینه های نگهداری خانه و جلوگیری از رفتن آنها به سرای سالمندان.

داگ فورد ، رهبر حزب محافظه کار انتاریو و نامزد انتخاباتی ۵۳ سال دارد و اهل اتوبیکوک است. او رئیس شرکت  Deco Labels and Flexible Packaging و نویسنده ی کتاب Ford Nation می باشد.

فورد برای مدتی کوتاه مشاور شورای شهر بود و در سال ۲۰۱۴ انتخابات شهرداری را به جان توری باخت. چهار دختر دارد و نام همسرش کارلا فورد است.

وعده های انتخاباتی آقای فورد عبارتند از:

نگهداشتن حداقل حقوق و دستمزد به میزان ۱۴ دلار، از بین بردن مالیات بردرآمد استانی برای افراد کم درآمد، از بین بردن cap-and-trade و مخالفت با مالیات کربن به دلیل تغییرت اقلیمی، شروع دوباره ی بحث آموزش مسایل جنسی در مدارس انتاریو، اخراج رئیس کمپانی Hydro One به دلیل درآمد ۶ میلیون دلاری ایشان.

آندریا هورواث ، رهبر حزب نیودمکرات ۵۵ سال دارد و اهل همیلتون است. او اولین زنی است که به رهبری این حزب رسیده است و قبل از آن کارمند community و سازمان دهنده ی اتحادیه ی کارگری بوده است.

او قبل از همه ی اینها مشاور شورای شهر همیلتون بود و در سال ۲۰۰۴ به عنوان نماینده ی مجلس حوزه ی همیلتون انتخاب شد و از سال ۲۰۰۹ نیز رهبر حزب نیودمکرات است. مادر تنهاست و یک پسر دارد.

وعده های انتخاباتی هوروات عبارتند از:

ایجاد سیستم رایگان نگهداری از کودکان برای افراد کم درآمد و هزینه ی ۱۲ دلار روزانه برای دیگر افراد، تخصیص بودجه ی ۱۹ میلیون دلاری برای بهبود وضعیت بیمارستان ها و افزایش پرسنل پذیرش، ایجاد سیستم سراسری دارو با تخصیص بودجه ی ۴۷۵ میلیون دلاری و پوشش ۱۲۵ نوع مختلف دارو، ایجاد مراقبت های دندان رایگان برای کارگران و کارمندان نیمه وقت، خریدن سهام Hydro One و دولتی کردن آن.

و درنهایت رهبر حزب سبز انتاریو Mike Schreiner 48 سال دارد و اهل کانزاس آمریکا است ؛ او در سال ۲۰۰۷ سیتیزن کانادا شد.  او کارآفرین است و بنیانگذار Local Food Plus وصاحب WOW Foods و Earthdance Organics است. از سال ۲۰۰۹ رهبری حزب سبز انتاریو بر عهده ی اوست. دو دختر نوجوان دارد و نام همسرش سندرا ولش است. وعده های انتخاباتی او عبارتند از:

کمک به شهروندان انتاریو برای صرفه جویی در انرژی، ایجاد سیستم دارو و دندانپزشکی سراسری، کمک به کاهش میزان گازهای گلخانه ای، ایجاد قیمت کربن برای از بین بردن کالای تولید شده از گازهای گلخانه ای  و بازگرداندن سود این کار به صورت سهام به ساکنان انتاریو، تمرکز بر سیستم بهداشت با اولویت پیشگیری به جای درمان.