شهروند- با گرم شدن هوا برنامه ها و فستیوال های جالبی در تورنتو اتفاق می افتد که بسیاری از آنها رایگان است و همه شهروندان تورنتو می توانند به همراه خانواده از آنها لذت ببرند و در اتفاقات شهر شرکت کنند. یکی از این برنامه ها که پنج شنبه  تاریخ ۱۷ می اتفاق می افتد Lost and Found نام دارد. در این برنامه جالب قطعاتی از ساختمان های نمادین تورنتو نمایش داده خواهند شد که بیانگر تاریخ معماری این شهر نیز هست.

مکان این برنامه موزه ی Campbell House است. برنامه ی جالب بعدی Urbani_T نام دارد و در میدان ناتان فیلیپ و در تاریخ ۱۷ تا۱۹   می اتفاق می افتد. در این برنامه سالن شهرداری بر آن است تا اولین جشن بزرگ موسیقی شهری، هنر و مد را برگزار کند.

Monk with a Camera سومین برنامه ی پیش روست و در کتابخانه ی رفرنس تورنتو در تاریخ ۱۸ می برگزار می شود. در این برنامه نیکلاس وریلند از مهارت های عکاسی خود به منظور جمع آوری پول برای ساختن صومعه استفاده می کند.

برنامه چهارم به مناسب افتتاح  Fuwa Fuwa Pancakes و در مکان این رستوران در خیابان اتفاق می افتد و علاقمندان می توانند در تاریخ ۱۸ و ۱۹ می به صورت رایگان از محصولات این رستوران استفاده کنند.

و درنهایتfest Art در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ می در The Distillery Historic District برگزار می شود. در این فستیوال هنری علاقمندان می توانند از برنامه های هنری مانند نقاشی، موسیقی، مجسمه سازی و موسیقی زنده بهره مند شوند. تمام برنامه های نام برده رایگان است.