شهروند- ۹ روز پیش ۱۲ نوجوان فوتبالیست تایلندی که به همراه مربی شان برای تفریح به یک غار در شمال تایلند وارد شده بودند در آنجاگیر افتادند. این نوجوانان بالاخره پریروز دوم ماه جولای بعد از ۹ روز و به کمک نیروی پلیس در تایلند پیدا شدند و پزشکی برای بررسی سلامت آنها به درون غار فرستاده شد. همچنین مقادیر زیادی آب و غذای سبک نیز برای آنها به درون غار برده شد. تمام این ۱۲ جوان و مربی شان سالم هستند، اما پلیس تایلند می گوید که نجات آنها ممکن است سه ماه به طول بینجامد.

دلیل اصلی گیر افتادن آنها در این غار باران های موسمی و بسته شدن دهانه ی غار و آب گرفتگی شدید درون غار است. تیم های نجات و غواصان از سرتاسر دنیا برای نجات این ۱۳ نفر راهی تایلند شده اند و همه سعی دارد تا در کمترین زمان ممکن این کودکان و مربی شان را سالم و زنده به سطح زمین برگردانند. این غار که ThamLuangNang Non نام دارد در استان Chiang Rai واقع شده است و به درازای حدود ۱۰ کیلومتر است. گفته می شود که این غار چهارمین غار بزرگ در تایلند است.

این ۱۳ نفر حدود ۲ کیلومتر در غار پیش رفته اند و در عمق ۸۰۰ متری قرار دارند. باران های موسمی در این منطقه اوایل اکتبر به پایان می رسد و مقامات تایلندی میگویند ممکن برای حفاظت از جان این افراد مجبور شوند تا ماه اکتبر برای در آوردن آنها صبر کنند.