شهروند- سام اوسترهوف (Sam Oosterhoff)، جوانترین عضو دولت در انتاریو، تنها ۲۰ سال دارد. سام همیشه معلم خصوصی داشته است و هیچ وقت در مدارس دولتی در انتاریو تحصیل نکرده است، اما به عنوان دستیار وزیر آموزش و پرورش، لیزا تامپسون، انتخاب شده است و قرار است در امری ایفای نقش کند که تاکنون در زندگی اش به آن وارد نشده است!

 

این انتخاب خشم بسیاری از اهالی انتاریو را برانگیخته است. شاید این انتخاب برای سام گام شغلی مهمی در زندگی اش باشد، اما برای کسانی که قرار است آینده ی تحصیلی فرزندانشان توسط این دولت تعیین شود چندان قابل قبول و رضایت بخش نیست.

این اولین بار نیست که در انتاریو فردی بدون داشتن شرایط لازم در امر آموزش پرورش صاحب مقام می شود. در زمان نخست وزیری مایک هریس در بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳ وزیر آموزش پرورش شخصی بود به نام جان اسنوبلن (John Snobelen). او حتی از دبیرستان فارغ التحصیل نشده بود و دیپلم نداشت. بسیاری از اهالی انتاریو معتقدند انتخاب فردی مانند سام اوسترهوف به عنوان دستیار وزیر آموزش و پرورش و دخالت وی در انجام وظایف مهمی مانند قانون گذاری در این بخش نشان دهنده ی این است که دولت محافظه کار جدید برای امر آموزش و پرورش اهمیت چندانی قائل نیست.