روزهای جمعه و شنبه و یکشنبه ی هفته ای که گذشت در گوشه و کنار تورنتو بازار برپایی بازارهای نوروزی مختلف گرم بود. از آن میان ما به دو بازار نوروزی سر زدیم.

شماره ۱۲۲۱ ـ پنجشنبه  ۱۹ مارچ  ۲۰۰۹ سفره هفت سین زیبایی که در بازار کهریزک چیده شده بود


 

شهروند: روزهای جمعه و شنبه و یکشنبه ی هفته ای که گذشت در گوشه و کنار تورنتو بازار برپایی بازارهای نوروزی مختلف گرم بود. از آن میان ما به دو بازار نوروزی سر زدیم.


 

بازار نوروزی کهریزک امسال مستقلا در کامیونیتی سنتر لنگستف در دو روز برپا بود. بازاری بی هیاهو که عده ای از زنان و مردان نیکوکار، نه برای نفع شخصی که برای کمک به سالمندان، معلولان و بیماران ام اس در کهریزک تهران، همت کرده و مایه گذاشته بودند.

انواع شیرینی، مربا، ترشی، تخم مرغ و سیرهای نقاشی و تزئین شده، سبزه های پر و قشنگ و گل های لاله و سنبل، ماهی، سمنو، سنجد و البته آش رشته و ساندویچ و سایر غذاهایی که زنان نیکوکار و داوطلب کهریزک برای بازدیدکنندگان مهیا کرده بودند، همراه با پخش آهنگ های شاد و نمایش اسلایدهایی از کهریزک تهران، فضای بازار را به ایران برده بود.

در همان ساعات اولیه شنبه، دکتر مریدی نماینده مجلس انتاریو در این بازار حضور یافت تا به برگزارکنندگان خسته نباشید بگوید.

بازار آریا

بازار دیگر که بازار بزرگی بود و صاحبان بیزنس هر یک در آن غرفه ای برپا کرده بودند، آریا بود.

این بازار برای بازدیدکنندگان و خریدارانش پر از سرگرمی های رنگارنگ بود. رقص عروسکی برای بچه ها، حاجی فیروز، نمایش مد لباس، موسیقی زنده و دی جی، دکورهای قشنگ با الهام از ستون ها و نمادهای تخت جمشید و بوفه ی غذا و بادکنک های رنگی و ازدحام جمعیت و موسیقی ایرانی … همه و همه خریداران را به حال و هوای روزهای عید در ایران می برد. بچه ها که کلی خوشحال بودند، می فهمیدند که بزرگترها دارند به پیشواز یک واقعه تاریخی که برایشان مهم است می روند.

شهروند نیز به همت همکارمان سعید فرح آبادی غرفه ای در این بازار داشت که در آن بلیت های جشن نوروزی شهروند را به فروش می رساند. دکتر مریدی در این غرفه هم حضور یافت و به ایرانیان حاضر در بازار فرارسیدن نوروز را تبریک گفت.