خبرگزاری هرانا ـ بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری درتاریخ ۲۶ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. روز گذشته خانواده این زندانی سیاسی سابق پس از پیگیری‌های مکرر مطلع شده‌اند که وی در اطراف کرمانشاه بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام ابراهیم زاده، زندانی سیاسی سابق و فعال کارگری روز جمعه ۲۶ مردادماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در اطراف کرمانشاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. گفته می‌شود خانواده وی روز گذشته ۲۹ مردادماه پس از پیگیری‌های مکرر از بازداشت وی باخبر شده‌اند و برای پیگیری محل و علت بازداشت آقای ابراهیم زاده عازم کرمانشاه شده‌اند.

هرانا در شهریورماه سال گذشته در گزارشی از بازداشت بهنام ابراهیم زاده به همراه چند تن دیگر در مقابل زندان  رجایی شهر در تجمعی که به منظور حمایت از زندانیان اعتصابی این زندان انجام شده بود خبر داد، وی پس از ده روز در تاریخ دوم مهر ماه ۹۶ آزاد شد.

این فعال کارگری در تاریخ بیست و دوم خردادماه ۱۳۸۹ بازداشت و پس از بازداشت مدت ۴ ماه در سلول‌های انفرادی زندان اوین تحت فشار و بازجویی بود و پس از آن به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در دادگاهی کوتاه و بدون حضور وکیل، به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال کاهش یافت.

این فعال کارگری در اردیبهشت‌ماه سال ۹۳ به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شد و پس از مدتی به طور غیرقانونی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

آقای ابراهیم زاده در زندان رجایی شهر نیز بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفت و از بندی به بند دیگر منتقل شده است.در حالی که حکم محکومیت ۵ سال حبس تعزیری بهنام ابراهیم زاده که به خاطر آن در زندان به سر می‌برد به پایان رسیده بود، در دهم مرداد سال ۹۵، دادگاه تجدید نظر استان تهران، بهنام ابراهیم زاده را با کاهش حکم از ۹ سال و نیم زندان به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و ۴۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم کرد.