رها ـ اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از بازداشت مهدی و فائزه نگران نیست و به این بحران‌‌ها عادت دارد.

در  همین حال محسن هاشمی از واکنش پدرش درباره بازداشت فائزه و مهدی هاشمی گفته است که رییس مجمع تشخیص مصلحت گفته است، بچه‌های من مثل بچه‌های بقیه افراد هستند و فرقی بین بچه های من با بچه مردم نیست و در حالی که جویای حال مهدی و فائزه است گفته که از بازداشت مهدی و فائزه نگران نیست و به این بحران‌‌ها عادت دارد.

فائزه هاشمی، فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه شب پس از بازداشت در منزل خود ، به بند امنیتی زنان زندان اوین در تهران منتقل شده است

مهدی هاشمی صبح روز دوشنبه پس از مراجعه به دادستانی پس از چند ساعت بازجویی و تفهیم اتهام، با صدور قرار بازداشت موقت به زندان اوین رفت.

بعد از دستگیری فائزه هاشمی رفسنجانی، عصر روز یکشنبه فرزند دیگر هاشمی رفسنجانی، در حالیکه گفته بود که این بازداشت او را برای بازگشت مصمم تر کرده بود به تهران بازگشت.  مهدی هاشمی پس از تفهیم اتهام توسط مقامات دادستانی در فرودگاه، قرار بر این شد که روز دوشنبه به دادسرا مراجعه کند.

وکیل مهدی هاشمی به نقل از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید که نظر مقامات قضایی کشور عدم بازگشت مهدی هاشمی بود. سید محمود علیزاده طباطبایی گفته است اینکه تاکنون مهدی هاشمی به کشور برنگشته بود به خاطر توصیه‌های مسئولان قضایی از جمله رییس قوه قضاییه و دادستانی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در جمع خبرنگاران مستقر در مقابل بازداشتگاه اوین درباره علت حضور موکلش در کشور مهدی هاشمی، گفته است که بحث‌هایی که مطرح می‌شود دعوا با او نیست بلکه دعوا با پدرش است. و گفته است که بیرون نشستن و نظاره گر بودن تا هر چه دلشان بخواهند بگویند را بیش از این جایز نمی دانسته است.

به گزارش ایسنا عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی پس از دستگیری فائزه روز گذشته با وی در زندان دیدار کرده و گفت از روحیه خوبی برخوردار بوده. خانم مرعشی در رابطه با مدت زمانی که قرار است فائزه هاشمی در زندان بماند، گفته است که این مدت در حال حاضر شش ماه است. وی همچنین خبر از تصمیم فائزه هاشمی‌ برای ترجمه کتاب در مدتی که در زندان است خبر داده و گفت فائزه خواسته که هیچ اقدامی برای آزادی وی نکنند.

فاطمه هاشمی دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در مصاحبه با کلمه گفت دزدان و جاسوسان در کشور رها می گردند و مشکلی نیست و مشکل اینها شده آقای هاشمی و خانواده شان چون با مردم همراه شدند.

فاطمه هاشمی در گفت و گوی خود تاکید کرده است که  پدر من فردای انتخابات با همه ی ما اتمام حجت کردند و گفتند من می توانم مجیزگوی این ها شوم و شما بهترین زندگی را داشته باشید ولی اگر بخواهم راه درست را بروم و آنچه را انجام دهم که خدا می پسندد و حق است، فشارها روی شما زیاد می شود و بازداشت می شوید. به شما تهمت می زنند و برایتان پرونده سازی می کنند. آیا این ها را تحمل می کنید؟ ما هم تاکید کردیم که ما همه را تحمل می کنیم شما راه درست را بروید. ما در کنارتان هستیم و صبر می کنیم.

فائزه هاشمی دی ماه سال گذشته در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه حکومت به شش ماه حبس و پنج سال محرومیت از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شدچندی پیش فائزه هاشمی‌ رفسنجانی‌ بر اساس حکم  دادگاه به ۶ ماه حبس محکوم شد.

 

توهین‌کننده به فائزه هاشمی زندانی شد

دادسرای تهران اعلام کرد که سعید تاجیک، که پیش‌تر به اتهام توهین به فائزه هاشمی به هشت ماه حبس محکوم شده بود، برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان منتقل شده است.

سعید تاجیک، که فیلم توهین او به فائزه هاشمی در اینترنت منتشر شده بود، توسط دادگاه به ۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده بود که رای صادره توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران نیز مورد تایید قرار گرفت. سعید تاجیک مدتی هم در اسفند ماه سال گذشته در بازداشت به سر برد، اما بعد از آزادی به سایت اینترنتی روزآنلاین گفت که فقط “۸ یا ۹ روز” در بازداشت بوده و بعد از آن آزاد شده است.

او در همان مصاحبه گفته بود که اگر دستگیر شود “هوادارانش در مقابل قوه‌قضائیه تجمع خواهند کرد.” در فیلمی که اسفند ماه دو سال پیش در اینترنت انتشار یافت، افرادی دیده می‌شدند که خود را “بچه حزب اللهی های شاه عبدالعظیم” معرفی می کردند و به خانم هاشمی و پدرش ناسزاهای رکیک می گفتند.

خبر زندانی شدن تاجیک یک روز پس از بازداشت فائزه هاشمی و همزمان با انتشار خبر بازداشت مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی منتشر شده است.