به نظر می رسد بهار با ناز کم کم به تورنتو پا می گذارد. گرچه رسیدن گرمای آن کمی دیرتر به نظر می رسد اما بعضی روزها می شود آن را احساس کرد. باید گفت برای بسیاری این تغییر فصل معنایی ندارد چرا که نه به خواسته خود که به تقدیرشان، از لذت بردن چنین روزهایی عملا محرومند. یکی از این افراد، شهرزاد است. دختری که امروز حداقل در شهر تورنتو برای کسی غریبه نیست، همو که هنوز برایش نمونه مشابه مغز استخوان پیدا نشده. او از دوشنبه برای شیمی درمانی به بیمارستان بازگشت و امیدوار است که هر آن نمونه ای بتواند زندگی او را تغییر دهد. در ابتدای این مقاله از شما  عزیزان دعوت می کنیم تا از دوستان و فامیل ایرانی خود (تا حداکثر ۵۰ سال) در همه جای جهان بخواهید تا این تست را انجام داده و همانطور که سال گذشته تایماز را به زندگی بازگرداندند، امسال نیز سلامتی و شادی را به شهرزاد هدیه دهند. قطعا همه ما با حضور خود، می توانیم علاوه بر سبز کردن زندگی خود، موجب سبزی دیگران نیز شویم

www.onematch.ca

***

خوشبختانه نگاهی به آمارهای سرطانها از جمله سرطان خون، حکایت از بهبودی این بیماران و معالجه آنان دارد. البته دوره درمان بیماری سخت، طبعا کوتاه نخواهد بود.  بر اساس گزارش کنگره سرطان، هر ساله بر میزان ابتلا به سرطان در جهان دو برابر افزوده می‌شود و تا سال ۲۰۲۰ میزان موارد جدید ابتلا به سرطان حدود ۲۰ میلیون نفر خواهد بود. افزایش سرطان تحت تاثیر بالا رفتن میزان امید به زندگی، آلودگی محیط زیست و استرس است. این گزارش هم چنین نشان می دهد نرخ ابتلا به سرطان در کشورهای ثروتمند و پردرآمد جهان نسبت به کشورهای کم درآمد بسیار بالاتر است، به نظر می رسد نرخ چاقی و میزان مصرف مشروبات الکلی در این کشورها بسیار بالاتر است و در عین حال مردمشان فعالیت بدنی کافی ندارند. البته از سوی دیگر باید به پیشرفته تر شدن تجهیزات تشخیص بیماری در این کشورها نیز اشاره کرد که باعث می شود بر خلاف کشورهای فقیر و کم درآمد تعداد بیش تری از سرطان ها شناسایی و تحت درمان قرار بگیرند. آنچه مشخص است اینکه از هر ۳ نفر ، ۱ نفر در طول زندگی دچار یکی از بیماری های سخت خواهد شد و اگر من و شما هنوز سلامت هستیم، عاقلانه این است که برای روزهای بیماری چاره ای بیندیشیم تا از عهده روال عادی زندگی و هزینه های درمان بدون کارکردن برآییم.

شهرزاد با امید زیاد با بیماری اش می جنگد

بیمه بیماری های سخت، به صورت دوره های ۵ ، ۱۰ ، ۲۰ ، ۶۵ و همچنین ۷۵ و ۱۰۰ سالگی فرد بیمه شده عرضه می شود. در نمونه کاملتری، بیمه شده می تواند در صورت عدم وقوع بیماری، تمامی مبالغ پرداختی حق بیمه را دریافت نمایند. این بیمه معمولا از ۳ بیماری رایج: سکته قلبی، سکته مغزی و سرطان شروع شده و می تواند تا ۳۲ مورد ( با توجه به سن) را تحت پوشش قرار دهد. نمونه ای از بیمه بیماری های سخت به گونه ای طراحی شده است که به همراه بیمه عمر است و در این صورت هر کدام زودتر حادث شد(عمر و یا بیماری سخت)، از طرف شرکت بیمه به طور یکجا، آنهم معاف از مالیات، قابل پرداخت می باشد.

***

لازم به ذکر است که شرکتInsufin  در روز ۷ اپریل در نمایشگاه تجاری مرجان، واقع در هتل دلتا تحت عنوان زیبایی، سلامتی و تغذیه شرکت کرد که لازم می دانیم از بازدیدکنندگان نمایشگاه تشکر کنیم.

***

پرسش های خود را در زمینه بیمه های مختلف از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید.

news@insufin.com

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbimeh