Farhad-Farsadi-n


بعد از پیروزی حزب لیبرال در انتخابات انتاریو سر فصل قوانین در قوه اجراییه توسط دولت پیشنهاد شد که با توجه به موضوع این مقاله مواردی که به بیمه مربوط می شود به نظر شما خوانندگان محترم می رساند. البته در این هفته مواردی که به بهینه سازی در بیمه اتومبیل منتج خواهد شد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بررسی کارشناسانه در جهت تقلیل نرخ حق بیمه
اگر چه در سال گذشته توسط نمایندگان محترم دیگر احزاب تقلیل ۱۵ درصدی و اجرای سریع آن پیشنهاد شده بود و مورد استقبال همه احزاب قرار گرفت ولی بعد از بررسی موضوع توسط کارشناسان بیمه ای موضوع میانه ای پیشنهاد شد که اجرای ۱۵ درصدی تقلیل حق بیمه به صورت پله ای و در طول ۲سال اجراء گردد. این مساله از آن جهت حائز اهمیت تشخیص داده شد چون اگر به غلط تغییر سریع ۱۵ درصدی عملی می شد برگشتن به حالت قبل ضرر و زیان بیشماری را برای همه از جمله خریداران بیمه در بر می داشت و سالها این تغییر مثبت را به تعویق می انداخت. در حال حاضر در سال جاری هر شرکت بیمه حدود ۵ درصد کاهش را در محاسبات خود در نظر گرفته و در سال ۲۰۱۵ هم این تقلیل بین ۵ الی ۱۰ درصد اعمال خواهد شد.

کشف و انحلال مراکزی که به کلاهبرداری بیمه ای مشغولند
هر ساله حدود ۱ میلیارد دلار در کانادا کلاهبرداری بیمه ای می شود که حتی ۱۰ درصد این میزان هم کشف نمی شود.
از این میزان حدود ۷۵ درصد مربوط به بیمه اتومبیل می شود که رقم بسیار بالایی است و بار منفی این خسارت دوباره به جامعه باز می گردد. مراکز بازپروری و پیراپزشکی غیرمجاز و تعمیرگاههای غیر مجاز که به سند سازی می پردازند از این زمره به شمار می آیند.

تقلیل زمان توقف اتومبیل در تعمیرگاه ها و نظارت کامل بر عملکرد شرکت های یدک کش
میانگین توقف هر اتومبیل در تعمیرگاه حدود ۶۰ روز است که عملا این مدت بسیار زیاد تشخیص داده شده است و بایستی به نصف کاهش داده شود. مهمترین عامل دیگر کشف و نابودی شبکه تقلب بعضی از یدک کش ها است که بار منفی خسارت را بسیار افزایش داده اند.

شفاف سازی در موارد قانونی و عرفی بیمه نامه ها ی اتومبیل
هر بیمه نامه به مانند یک سند حقوقی دارای پیچیدگی های خاصی است که درکش نمی تواند آسان باشد از این رو در موارد پیشنهادی شفاف سازی و آسان نویسی در متون بیمه از الزامات اجرایی تشخیص داده شده است.
در سال جاری و قبل از جولای سال ۲۰۱۵ قرار است شرکت های بیمه نسبت به تجدید نظر در خصوص متون فنی و تخصصی بیمه اقدام نمایند تا همه بتوانند این متون را به خوبی بفهمند و به آن عمل کنند.

نصب ابزاری در اتومبیل برای رسد و گزارش دهی به شرکت بیمه برای تقلیل حق بیمه
قطعا توسط بروکر یا منابع خبری دیگر متوجه شده اید که با نصب یک ابزار کوچک در اتومبیل خود قادرید بین ۵ الی ۲۵ درصد تخفیف بگیرید اگر راننده خوبی هستید و حقوق دیگران را رعایت می نمایید و مسافت های زیادی رانندگی نمی کنید این طرح شماست. این مورد در آمریکا و اروپا سال ها است که قابلیت اجرایی پیدا کرده حالا باید دید که طرفداران حقوق آزادی های شخصی آیا مورد تایید قرارش می دهند یا مثل چند ایالت آمریکا آن را مخالف آزادی فردی می دانند.

فرهاد فرسادی:بروکر خبره و رسمی کانادا با سابقه تدریس بیمه در دانشگاهها
farsadi@insurefar.com