شهروند – علی شریفیان: روز سه شنبه این هفته ۲۳ سپتامبر مقامات دادگستری کانادا در اتاوا پس از بررسی های اولیه با حضور دونالد باین، وکیل مایک دافی سناتور خلع شده پیشین محافظه کار اعلام کردند که محاکمه او به ۳۱ اتهام مختلف روز هفتم آوریل ۲۰۱۵ شروع خواهد شد. این تاریخ حدودا شش ماه پیش از برگزاری انتخابات فدرال در ماه اکتبر ۲۰۱۵ خواهد بود.
اتهامات مایک دافی از جمله شامل تقلب، گرفتن رشوه و خیانت به اعتماد است. در این دادگاه یکی از موضوعات مهم بررسی گرفتن یک فقره چک ۹۰ هزار دلاری به وسیله مایک دافی از نیجل رایت، رئیس دفتر مستعفی نخست وزیر است. فاش شدن این موضوع یکی از بزرگترین آبروریزی ها و جنجال های سیاسی علیه دولت محافظه کاران و شخص استفن هارپر نخست وزیر این دولت بوده است. پیش بینی شده که بررسی اتهامات مایک دافی و پرونده وی تا حدود ماه جون ۲۰۱۵ به طول انجامد و گروهی از ناظران سیاسی و کارشناسان حقوقی بر این باورند که نتیجه این محاکمه می تواند بر نتایج انتخابات mike_duffyسال آینده فدرال، محافظه کاران و آینده سیاسی استفن هارپر تاثیر مهمی بگذارد.
دونالد باین، وکیل مایک دافی به هنگام خروج از دادگاه به خبرنگاران رسانه گفته است که احتمال دارد استفن هارپر برای ادای شهادت به دادگاه فرا خوانده شود.