شهروند ـ علی شریفیان: محمد فهمی، روزنامه نگار کانادایی مصری تبار در جریان مصاحبه اش با یکی از برنامه های پربیننده سی بی سی از استفن هارپر، نخست وزیر دولت فدرال کانادا درخواست کرده برای رهایی او از زندان پیش از اینکه دادگاه فرجام خواهی پرونده او را ببندد، شخصا با رئیس جمهوری مصر تماس بگیرد.
محمد فهمی در ماه دسامبر سال گذشته همراه با یک همکار خود از شبکه انگلیسی الجزیره به اتهام اقدام علیه امنیت مصر با حمایت از اخوان المسلمین مصر دستگیر و در ماه جون به هفت سال زندان محکوم شد

محمد فهمی خبرنگار کانادایی مصری تبار الجزیره

محمد فهمی خبرنگار کانادایی مصری تبار الجزیره

.
این نخستین بار است که فهمی از هارپر درخواست کمک کرده است. فهمی در مصاحبه اش گفت که ۱۵ سال سابقه روزنامه نگاری سالم و حرفه ای داشته، شهروند کاناداست و مالیات داده است. او یادآور شده دولت کانادا قادر به انجام کارهای بیشتری برای آزادی اوست.
اخیرا خانواده محمد فهمی، امل کلونی، وکیل مشهور و بین المللی را برای دفاع از او استخدام کرده اند. از سوی دیگر وزارت امور خارجه کانادا از اقداماتی که تاکنون داشته، دفاع می کند. آخرین اقدام دولت کانادا درخواست آزادی فهمی از رئیس جمهوری مصر بوده است که در ماه سپتامبر انجام شد اما السیسی، رئیس جمهوری مصر پاسخ داد وزارت دادگستری مصر مستقل است و او نمی تواند در کار قضات دادگستری دخالت کند.