شهروند- پلیس تورنتو روز دوشنبه ۲۹ ژانویه ۲۰۱۸ اعلام کرد که بروس مک آرتور ، ۶۶ ساله و طراح محوطه سازی شهری قاتل زنجیره ای است. این نتیجه گیری در پی یافتن جسد سه فرد دیگر به نام های مجید کیهان، سروش محمودی و دیان لیزوویک اعلام شد؛ هرسه این افراد به دست مک آرتور به قتل رسیده اند و با کشف آنها دایره کشتار مک آرتور از دهکده ی گی های تورنتو فراتر رفته و جامعه ی بزرگتری را در نظر می گیرد.

بنابر اعلام پلیس ممکن است اشخاص دیگری را نیز به قتل رسانده باشد که پلیس در پی یافتن آنهاست. بروس مک آرتور در تاریخ ۱۸ ژانویه به اتهام قتل سلیم اسن (Selim Esen)  و اندرو کینزمن (Andrew Kinsman) دستگیر شد؛ پرونده ای که تحت نام پروژه Prism از تاریخ آگوست ۲۰۱۷ در جریان بود.

مک آرتور قاتل زنجیره ای

گفته می شود که مک آرتور با کینزمن رابطه ی جنسی داشته است ولی در مورد اسن این اظهارات قطعی نیست و جسد هیچ کدام از این دو نفر تاکنون پیدا نشده است. در مورد سه مقتول جدید داستان بُعد گسترده تری دارد. این سه مقتول اگرچه با دهکده ی گی ها در تورنتو در ارتباطند، اما دو نفر آنها داستانشان از آن منطقه فراتر می رود. خبر گم شدن لیزوویک هیچ وقت به پلیس داده نشد و گفته می شود که در تاریخی بین می ۲۰۱۶ و جولای ۲۰۱۷ به قتل رسیده است. او در زمان کشته شدن ۴۷ سال داشته است. محمودی۵۰ ساله، ساکن اسکاربورو، به گزارش خانواده اش در آگوست ۲۰۱۵ گم شده است. کیهان در تاریخ اکتبر ۲۰۱۲ گم شده و جزو عوامل بررسی پرونده ای تحت عنوان پروژه  Houston بوده است.

کیهان از کسانی بود که به طور مداوم به دهکده ی گی های تورنتو رفت و آمد داشت. بقایای جسد این سه مقتول جدید در منازلی کشف شده است که مک آرتور طراحی باغچه آنها را به عهده داشت. پلیس تورنتو از شهروندان این شهر می خواهد که اگر از مک آرتور برای طراحی باغچه هایشان کمک گرفته اند سریعا به پلیس اطلاع دهند، زیرا ممکن است افراد دیگری نیز از قربانیان این قاتل زنجیره ای باشند که هنوز اجسادشان پیدا نشده باشد.