گلشیفته فراهانی در روز افتتاحیه نمایش فیلم «مجموعه دروغ‌ها» که در آن در کنار ستاره‌هایی چون لئونارد دی‌کاپریو و راسل کرو نقش‌آفرینی کرده، به روزنامه آمریکایی "دیلی نیوز" گفت

 

شهروند ۱۱۹۸ ـ پنج شنبه ۹ اکتبر ۲۰۰۸


 

گلشیفته فراهانی، ۲۵ ساله، بازیگر زن ایرانی که پیشتر خبرهایی از ممنوع‌الخروج بودن او به گوش می‌رسید، روز یکشنبه در نخستین اکران فیلم « Body of Lies» اثر ریدلی اسکات در نیویورک حضور یافت.


 

به گزارش رادیو فردا، گلشیفته فراهانی در روز افتتاحیه نمایش فیلم «مجموعه دروغ‌ها» که در آن در کنار ستاره‌هایی چون لئونارد دی‌کاپریو و راسل کرو نقش‌آفرینی کرده، به روزنامه آمریکایی "دیلی نیوز" گفت: «مشکلات زیادی را به خاطر این فیلم متحمل شده‌ام.»


 

وی ادامه داد: «[مقامات ایرانی] گذرنامه مرا گرفتند، مقامات امنیتی چندین بار از من بازجویی کردند و نهایتاً دادگاه گفت که باید فیلم را ببینیم و بعد از آن تصمیم بگیریم که با تو چه باید بکنیم.»

در فیلم ریدلی اسکات، فراهانی در نقش پرستاری که مورد توجه راجر (با بازی دی‌کاپریو) است ظاهر می‌شود اما به راجر می‌گوید که ابتدا باید با خانواده‌اش صحبت کند و حتی با او دست نمی‌دهد.


 گلشیفته فراهانی و لئونارد دی کاپریو در نمایی از فیلم

از این رو معلوم نیست چه چیز مقامات جمهوری اسلامی را از بازی گلشیفته فراهانی در این فیلم عصبانی کرده است.

گلشیفته فراهانی که فرزند بهزاد فراهانی هنرپیشه پیشکسوت سینما و تئاتر ایران و خواهر شقایق فراهانی از بازیگران زن سال‌های اخیر سینمای ایران است، اخیراً با همسر خود در فرانسه اقامت گزیده است.


 


 

او به دیلی‌نیوز گفته‌است که عاشق ایران است و خانواده‌اش در ایران زندگی می‌کنند ولی با این شرایط اگر خانواده‌اش بخواهند او را دوباره ببینند، آنها هستند که مجبورند ایران را ترک کنند.


 

فراهانی نخستین بار در سال ۷۷ در فیلم «درخت گلابی» داریوش مهرجویی ظاهر شد و در دو سال اخیر بارها و بارها در فیلم‌های مختلف بر پرده سینماهای ایران ظاهر شد و یکی از به یاد ماندنی‌ترین نقش‌های خود را در فیلم «میم مثل مادر» آخرین ساخته رسول ملاقلی‌پور فیلمساز فقید سینمای ایران ایفا کرد.

 

فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی که در آن با بهرام رادان همبازی بود گرفتار توقیف برای اکران شده و نسخه های غیرمجاز آن در داخل و خارج کشور پخش شده است.


 

گلشیفته فراهانی و لئونارد دی کاپریو در نمایی از فیلم

به گزارش پرشیافیلم، یک روز بعد از انتشار تصاویر حضور گلشیفته فراهانی بازیگر ایرانی فیلم «مجموعه دروغ ها» در مراسم افتتاحیه نمایش این فیلم در نیویورک، توجه رسانه های خبری دنیا به این بازیگر به شدت جلب شده و گزارش های گوناگونی در این باره منتشر شد. در این میان منابع خبری ایرانی تا به حال کمترین واکنش را به این موضوع داشته اند و بیشتر به انعکاس دوباره اخبار رسانه های جهانی پرداخته اند. اما مهم ترین اظهارنظرها مربوط به گفته های خود فراهانی در مصاحبه با روزنامه «نیویورک دیلی» بود که رسماً اقامت طولانی مدت در خارج از ایران را تایید کرد. بازیگر شناخته شده سینمای ایران در ادامه گفته در حال آزمایش راه تازه ای است و می خواهد در امریکا بماند. به گفته فراهانی او فرصت تست بازی در فیلم «شاهزاده پارسی» را از دست داده است و نمی خواهد دیگر این فرصت ها را از دست بدهد. در این میان چند سایت اینترنتی وابسته به اصولگرایان مانند «جهان نیوز» با انتشار مطالب تندی خواستار واکنش مسئولان نسبت به اقدامات فراهانی شدند. خبرگزاری ایسنا هم دیروز با انتشار بخش هایی خاص از گفته های فراهانی از مهاجرت این بازیگر سینمای ایران به امریکا خبر داد. بحث و نظر درباره حضور فراهانی دیروز به شدت در سایت ها و وبلاگ های فارسی زبان ادامه داشت. نمایش فیلم «مجموعه دروغ ها» از روز جمعه در امریکای شمالی آغاز می شود و احتمالاً نمایش فیلم هم واکنش های دیگری را برخواهد انگیخت.