شهروند- زابیا افضل، دانشجوی دکترا دانشگاه یورک، یک ماه پیش  صبح روز ۱۰ ام ماه می از محل کارش خارج شد و دیگر به کار و منزل بازنگشت. زابیا افضل ابتدا در تقاطع اتوبان شماره ی۴۰۰ و میجر مکنزی و سپس بر اساس اطلاعات دریافت شده در ناحیه ی Ashbridge’s Bay تورنتو دیده شد و بعد از آن ناپدید گردید.

تلاش ها برای یافتن او یک ماه به طول انجامید. در این مدت بسیاری از دانشجویان دانشگاه یورک، شهروندان تورنتو و پلیس تورنتو و منطقه  یورک تمام تلاش خود را به کار بستند تا زابیا افضل سالم به خانه اش باز گردد. در تاریخ ۱۵ ماه ژوئن حوالی ساعت ۲ ظهر پلیس منطقه ای یورک گزارشی مبنی بر پیدا شدن بقایای جسد یک دختر در منطقه نیاگارا دریافت کرد. بعد از بررسی های اولیه پلیس تایید کرد که این جسد متعلق به زابیا افضل دانشجوی گم شده دانشگاه یورک است.

در این مدت چهره ی زابیا افضل در همه جای شهر دیده می شد و در فضای مجازی کسانی که به دنبال او بودند با به اشتراک گذاشتن هشتگ #FindZabia از تمام مردم شهر تقاضای کمک کردند. خانواده ی زابیا افضل از تمام کسانی که در این مدت به پیدا شدن دخترشان کمک کرده اند تشکر می کنند. پلیس یورک می گوید که هیچ مورد مشکوکی در مرگ زابیا به چشم نمی خورد و بررسی های پلیس برای روشن شدن علت مرگ در جریان است.