شهروند- شهر چرچ هیل در شمال استان مانیتوبا یکی از نقاط بسیار سرد در کانادا محسوب می شود. مردم این منطقه رفت و آمد محدودی به شهرهای بزرگ تر دارند و معمولا تهیه ی غذای تازه، دارو و تجهیزات پزشکی بسیار محدود است. در ماه می سال ۲۰۱۷ به دلیل سیل ریل قطاری که این شهر را به دیگر نقاط کانادا متصل می کند از ۲۰ نقطه آسیب دید و از بین رفت. بازسازی این ریل ۱۸ ماه به طول انجامید و دیروز بعد از ۱۸ ماه اولین قطار به این شهر وارد شد.

 

مردم این منطقه که در این مدت به دلیل هزینه ی بالای پرواز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده اند، دیروز با خوشحالی برای استقبال از این قطار به ایستگاه شهرشان رفتند.

بسیاری از خانواده های ساکنین این شهر به دلیل هزینه ی بالای بلیت در این مدت نتوانستند به دیدار آنها بروند و تهیه ی مواد غذایی تازه و اقلام ضروری زندگی در این شهر نیز محدودتر از قبل بود.

مردم این شهر می گویند که بدون قطار زندگی آنها فلج است و از این که بعد از این همه مدت بالاخره ریل قطار به راه افتاده است خیلی خوشحالند. هزینه ی تهیه مواد غذایی در این شهر بالاست و بدون وجود قطار بسته های پستی دیر به دیر به این شهر می رسد.