شهروند- عمر خدر۳۲ سال دارد و مقیم کاناداست. پدرش مصری و مادرش عربستانی است. عمر خدر جوان ترین زندانی زندان گوانتانامو در آمریکا بوده است. او در سال ۲۰۰۲ و در سن ۱۵ سالگی وبه جرم کشتن یک سروان امریکایی در افغانستان، توسط نیروهای امریکایی دستگیر شد وبه زندان گوانتانامو منتقل شد.

عمر خدر در آن زمان به تحریک پدرش که یک اسلام گرای افراطی بود،این جرم را مرتکب شد. او هشت سال در این زندان حضور داشت و با اینکه در آن زمان بحث های زیادی پیرامون زندانی شدن او درگرفت و به او لقب “کودک زندانی”داده شد،  اما دولت کانادا تلاشی برای بازگرداندن او به کانادا نکرد و در سال ۲۰۰۹ روشن شد که دولت کانادا پول زیادی هزینه کرده است تا عمر خدر در زندان باقی بماند.

در سال ۲۰۱۰دادگاه او در گوانتانامو برگزار شد و بعد از تفهیم اتهام بعد از مدتی به کانادا فرستاده شد. خدر هم اکنون در کانادا زندگی می کند، اینجا را کشور خودش می داند،ازدواج کرده است و از زندگی اش بسیار راضی است. او دلش می خواهد برای دیدار خواهرش زینب به عربستان سفر کند اما برای این کار نیازمند تغییراتی مهم در قرارداد آزادی اش است و باید پاسپورت کانادایی داشته باشد. خدر می گوید که برای تمام این ها اقدام کرده است و منتظر جواب است.