شهروند- آزاده داودی: پنی مارشال، کارگردان خلاق هالیوودی و ستاره ی سریال “لاورن و شرلی” (Laverne & Shirley ) در سن ۷۵ سالگی به دلیل بیماری دیابت درگذشت. یکی از نزدیکان او روز سه شنبه خبر مرگش را اعلام کرد و گفت که پنی مارشال در خانه اش در لس آنجلس به دلیل عوارض ناشی از بیماری دیابت از دنیارفت. خانواده ی پنی نیز در بیانیه ای تأسف عمیق خود را از این فقدان ابراز کردند.

پنی مارشال در سریال “لاورن و شرلی”  که درهفت فصل و در بین سالهای ۱۹۷۶ الی ۱۹۸۳ از شبکه ی ABC پخش شد بازی می کرد. او بخش هایی از این سریال را که توسط برادرفیلمساز و تهیه کننده اش گری مارشال  ساخته شده بود، کارگردانی کرد.

این سریال تلویزیونی باعث معروفیت پنی شد. پنی مارشال در سال ۱۹۸۶ یک فیلم کمدی به نام  Jumpin’ Jack Flash  با بازی گلدبرگ (Goldberg) را کارگردانی کرد. این فیلم کمدی باعث معرفی پنی در دنیای هالیوود شد اما فیلم بعدی اش به نام Big، یک کمدی با بازیگری تام هنکس،  نقطه ی عطفی بود که پنی مارشال را تبدیل به زن کارگردان هالیوودی کرد و برای او بیش از ۱۰۰ میلیوندلار درآمد به ارمغان آورد. فیلم  A League of Their Own در سال ۱۹۹۲ بار دیگر باعث شد پنی مارشال بسیارخوش در دنیای هالیوود بدرخشد و درآمد زیادی نصیبش شود. برخی از دوستداران پنی در توصیف او می گفتند قلبی از طلا دارد اما مانند ناخن سفت و محکم است.