شهروند- شنبه شب حوالی ساعت نه و نیم به وقت محلی اندونزی، سونامی شدیدی یکی از جزیره های اندونزی را به زیر آب فرو برد. این سونامی بدون هشدار و بدون پیش لرزه های زمین، مردم این منطقه را به شدت غافلگیر کرد.

محل وقوع این سونامی در نزدیکی جزیره ای به نام Anak Krakatau واقع است که بر روی یکی از دهانه های آتشفشان بسیار بی نام و نشان در جهان قرار گرفته است . فعالیت این آتشفشان موجب وقوع این سونامی شده است.

سونامی های قبلی در اندونزی معمولا با زمین لرزه قبل از بالا آمدن آب همراه بوده است. اما این سونامی بدون هیچ گونه هشدار و به صورت کاملا ناگهانی و با بالا رفتن سطح آب اتفاق افتاد و تا کنون جان ۲۲۲ نفر را گرفته است و حدود ۸۰۰ نفر زخمی شده اند. هنوز از کسانی که در این سونامی ناپدید شده اند اطلاعاتی در دسترس نیست و مقامات محلی می گویند که در روزهای آتی تعداد کشته شدگان تغییر خواهد کرد.

در سونامی قبلی که در ۲۸ ام ماه سپتامبر اتفاق افتاد بیش از ۲۵۰۰ نفر کشته شدند. آن سونامی با زمین لرزه بسیار مهیبی همراه بود که خود باعث کشته شدن خیل کثیری از افراد حاضر در جزیره شد. مقامات کشورهای مختلف از جمله کانادا در پیام های رسمی ناراحتی خود را از وقوع این بلای طبیعی ابراز کرده و آمادگی خود را برای ارسال کمک به این کشور اعلام کرده اند.