شهروند- کمپانی بل، بزرگترین کمپانی مخابراتی در کانادا، تصمیم دارد که الگوی بیزینسی کمپانی های گوگل و فیسبوک را در پیش بگیرد. بر اساس این الگوی بیزینسی  کمپانی بل اطلاعات شخصی مشتریان خود را جمع آوری و بر اساس این اطلاعات که شامل بسیاری موارد از جمله سن، جنسیت، علایق گوناگون در دنیای مجازی است، به آنها تبلیغات مرتبط با علایقشان را ارائه می کند.

شاید بسیاری از شما تاکنون متوجه این موضوع شده باشید که وقتی موضوع ویژه ای را در گوگل جستجو می کنید بعد از آن تبلیغاتی که بر روی گوشی یا لپ تاپ دریافت می کنید مرتبط با موضوعات جستجو شده ی قبلی است.

این عملکرد کمپانی بل تفاوت ویژه ای با دیگر کمپانی ها دارد و آن این است که بل برای این کار از مشتریان خود اجازه می گیرد و تمام جزییات را برای آنها توضیح می دهد.

این کمپانی از ماه دسامبر ۲۰۱۸ این روند اجازه گرفتن را شروع کرده است و می خواهد به تمام لوازم الکترونیکی داخل خانه ی افراد دسترسی داشته باشد.

واکنش های متفاوتی در رابطه با این تصمیم بل وجود دارد. برخی از آن استقبال کرده اند اما بسیاری از مشتریان نگران امنیت و حریم شخصی شان هستند.

دو خطر که بیش از بقیه خانواده ها را نگران می کند این است که همه ی اعضای خانواده به علایق دنیای مجازی یکدیگر پی خواهند برد و دیگر اینکه در صورت حک شدن بل حجم وسیعی از اطلاعات شخصی شان از دست خواهد رفت.