رادیو امریکا: چند روز بعد از ادعای اسماعیل بخشی کارگر تازه آزاد شده هفت تپه درباره شکنجه در دوران بازداشت، دست کم چهار نهاد جمهوری اسلامی اعلام کردند به ادعای او رسیدگی می کنند اما روز سه شنبه بخشی از «اعترافات اسماعیل بخشی» از سوی نهادهای امنیتی ایران پخش شد.

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه ای با مقامات وزارت اطلاعات خبر داده و با بیان اینکه بین اسماعیل بخشی و ماموران هنگام بازداشت و انتقال او، درگیری صورت گرفته، گفت که در جلسه کمیسیون فیلمی از اعترافات آقای بخشی پخش شد که در آن گفته بود وابسته به حزب کمونیست کارگری مستقر در یکی از کشورهای اروپایی است و شکنجه هم نشده است.

استناد این نماینده مجلس به فیلم اعترافات آقای بخشی برای اثبات وابستگی او به خارج، آن هم در شرایطی که این کارگر از شکنجه ماموران برای اعتراف شکایت کرده است، انتقادهای بسیاری در شبکه های اجتماعی در پی داشت.

یکی از کاربران نوشته است: «نماینده مجلس رفته فیلم اعترافات اسماعیل بخشی رو دیده که به این نتیجه برسه که شکنجه در کار نبوده. توقع داشتند تو فیلم اعترافات بزنندش؟ فیلم حضور در تجمع رو به عنوان سند نشان دادند؟ سند چی؟ ضرب و شتم در حین بازداشت و انتقال موجهه از نظر نماینده مجلس؟ خسته نباشید داره این تفحص.

شاهد علوی، روزنامه نگار نیز در توئیتر نوشته است: « رسیدگی به شیوه جمهوری اسلامی: مسئولان گفتند شکنجه نشده است. اعترافاتش را هم دیدیم، عضو حزبی کمونیستی است که کارش گسترش آشوب است…

کاربر دیگری نیز در انتقاد از سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی نوشته است: «زبان فارسی کم آورده ام واسه پیدا کردن کلمه ‌ای در توصیف توضیحات فلاحت‌ پیشه، در مورد اسماعیل بخشی. وقاحت حق مطلب را ادا نمی‌کند.»

رضا حقیقت نژاد به روند برخورد مسئولان جمهوری اسلامی با موضوع شکنجه اسماعیل بخشی اشاره کرده و نوشته است: «اول بحث شکنجه اسماعیل بخشی را مسخره‌ کردن، بعد محکوم کردن، گفتن بیا شکایت کن، سپس قول رسیدگی دادن، با وزیر اطلاعات جلسه گذاشتن، شکنجه را تکذیب کردن، بعد گفتند درگیری بوده ولی شکنجه نبوده، بعد گفتن بخشی اعتراف کرده به حزب خارج از کشور وابستگی داشته، بعدا محاکمه‌اش می کنند.»

در پی مطرح شدن موضوع شکنجه از سوی اسماعیل بخشی، تعدادی از مسئولان عالیرتبه از جمله رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهوری و دادستان دستور بررسی موضوع را دادند، اما رئیس کمیسیون امنیت ملی در نخستین قدم بررسی، با شنیدن سخنان مقام‌های وزارت اطلاعات، گفته است که قانع شده شکنجه در کار نبوده است.

در بین نظرات کاربران شبکه های اجتماعی، یکی از کاربران به رد شکنجه از سوی وزیر اطلاعات اشاره کرده و در توئیتر نوشته است: «بنظر من ایشون راست میگه که اسماعیل بخشی شکنجه نشده چون کتک زدن و تهدید و تحقیر کردن که شکنجه نیست. باور ندارید از ٨۰ میلیون ایرانی بپرسید اونا هم سالهاست هر روز دارن یا کتک میخورن یا تهدید و تحقیر میشن.»

اسماعیل بخشی، کارگر شرکت نیشکر هفت تپه، در پی چند ماه اعتراض کارگران این شرکت به پرداخت نشدن مطالبات خود، به همراه تعدادی از کارگران بازداشت شد. او که در جریان اعتراض ها معمولا از طرف کارگران سخن می گفت، بیشتر از بقیه بازداشت شدگان در زندان ماند و چند روز پس از آزادی اعلام کرد که در زندان به شدت کتک خورده و شکنجه شده است. چندی پیش وکیل او گفت که موکلش برای تکذیب ادعای شکنجه از سوی نهادهای امنیتی تحت فشار است.