شهروند- در تصادف کامیون و اتوبوس حامل دانش آموزان هامبولت برانکوس که ششم ماه آوریل ۲۰۱۸ در نیپاوین ساسکاچوان رخ داد، ۱۶ نفر کشته و ۱۳ نفر به شدت مجروح شدند. این دانش آموزان در آن روز برای انجام بازی راهی محل مورد نظر بودند که در چهارراهی وسط اتوبان اتوبوسشان با کامیون برخورد کرد. راننده ی اتوبوس حامل دانش آموزان سعی کرد با ترمز کردن مانع تصادف شود اما سرعت کامیون بالا بود و تلاش او فایده ای نداشت.

در دادگاهی که روز سه شنبه برگزار شد راننده ی کامیونی که با این اتوبوس برخورد کرده بود مقصر شناخته شد. این راننده که جاسکیرات سینگ سیدو (Jaskirat Singh Sidhu) نام دارد در زمان تصادف هشیاری کامل داشته، تحت تاثیر الکل و مواد مخدر نبوده و از تلفن همراه استفاده نمی کرده است. او نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشت و متوجه تابلوی توقف و رسیدن به تقاطع نشده است. او در دادگاه اعتراف کرد که مقصر است و بسیار از این اشتباه ناراحت و پشیمان است.

جاسکیرات سینگ سیدو به ۱۶ فقره قتل ناشی از تصادف و ۱۳ فقره حراجت ناشی از تصادف محکوم شده است و از ۲۸ ژانویه دوران محکومیت او شروع می شود. وکیل سینگ سیدو جلوی در دادگاه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد سینگ سیدو از این اتفاق بسیار ناراحت و پشیمان است و با خانواده های قربانیان همدردی می کند.