شهروند- بر اساس یافته های جدید سازمان بهداشت کانادا و دستورات راهنمای غذای کانادا که بر این اساس تعیین می شود، ممکن است آب پرتقال از صبحانه ی کانادایی ها حذف شود.

متخصصان تغذیه می گویند که میزان شکر موجود در یک لیوان آب میوه بسیار بالاتر از حد مجاز شکری است که یک فرد می تواند روزانه دریافت کند، حتی اگر آب میوه و بویژه آب پرتقال کاملا طبیعی تهیه شود.

هر یک لیوان آب پرتقال حاوی ۱۶ پرتقال است و این تعداد میوه بسیار بیشتر از میزان میوه ای است که هرفرد روزانه نیاز دارد. به گفته ی سازمان بهداشت کانادا نصف لیوان آب میوه برای بدن کافی است اما هیچ فردی از این میزان پیروی نمی کند. برهمین اساس ممکن است آب پرتغال از وعده ی غذایی صبحانه ی کانادایی ها حذف شود و جای خود را به آب دهد.

میوه کامل دارای فیبر است و همین باعث می شود که متابولیسم شکر کاهش یابد اما آب میوه به دلیل نداشتن فیبر باعث ترشح انسولین بالا در بدن می شود که در دراز مدت احتمال ابتلا به بیماری دیابت را افزایش می دهد. یکی دیگر از عملکردهای فیبر این است که معده را پر می کند و گشنگی را برطرف می کند اما آب میوه انسان را سیر نمی کند و بیشتر فرد را گشنه می کند.