شهروند- به گفته ی یکی از متخصصان کودک در آمریکا، تمام برنامه های ویژه ی کودکان که در یوتیوب پخش می شود لزوما از فیلترهای دقیقی رد نشده و محتوای آنها گاهی برای کودکان خطرناک است.

چندی پیش یکی از مادران در آمریکا به برنامه ای اعتراض کرد که در آن در ویدیویی بسیار کوتاه و قبل از شروع برنامه ی اصلی به کودکان روش های خودکشی از طریق زدن رگ دست آموزش داده می شد.

بعد از شکایت به یوتیوب مشخص شد که این برنامه که قرار بود ویژه ی کودکان باشد به درستی بررسی نشده است و یوتیوب اعلام کرد که اگرچه تمام سعی اش بر این است که تمام برنامه های ویژه ی کودکان به دقت بررسی گردد اما گاهی، اتفاقات این چنینی رخ می دهد و برنامه های یوتیوب برای کودکان زیر ۱۳ سال اصلا مناسب نیست.

شکایت مادران دیگر باعث شد که یوتیوب این وعده را بدهد که از این پس پیش از قراردادن برنامه ای در قسمت ویژه ی کودکان دقیق تر عمل کرده و از فیلترهای بیشتری این برنامه ها را عبور دهد. معمولا از زمان آمدن برنامه بر روی توتیوب تا ارسال آن به قسمت کودکان چندین روز زمان لازم است و در این چند روز قرار است که نظارت دقیق تری بر روی این برنامه ها انجام شود.