شهروند- روز یکشنبه پرواز بویینگ ۷۳۷ مکس ۸ که از پایتخت اتیوپی به نایروبی می رفت شش دقیقه بعد از بلند شدن سقوط کرد. در این سقوط ۱۵۷ نفر کشته شدند که در میان آنها ۱۸ کانادایی بودند. تعداد کشته شدگان کشور کنیا در این سقوط از تمامی کشورها بیشتر بوده است و ۳۲ نفر از شهروندان این کشور در این سانحه ی هوایی از دست رفته اند.

در میان کشته شدگان کانادایی یک پروفسور از دانشگاه کارلتون و یک مادر و دختر اهل ادمونتون هم حضور دارند. ۲۱ نفر از اعضای سازمان ملل که برای فعالیت های خیرخواهانه در این کشور مستقر بودند و به صورت مداوم در این مسیر رفت و آمد هوایی داشتند نیز از دست رفته اند. مدل هواپیمایی سقوط کرده بویینگ ۷۳۷ مکس ۸ که هواپیمای جدیدی است و در خطوط هوایی دنیا و کانادا وجود دارد. بسیاری از کشورها که از این نوع بویینگ در پروازهای خود استفاده می کنند در پاسخ به این سانحه تا اطلاع ثانوی و روشن شدن دلیل سقوط مانع پرواز این نوع هواپیما  شده اند.

کانادا نیز جزو کشورهایی است که از این نوع بویینگ استفاده می کند اما ایر کانادا اعلام کرده است که از امنیت این پرواز مطمئن است و قبل از هر پرواز به دقت تمام مسایل فنی هواپیما بررسی می شود و در صورت مشاهده ی کوچکترین اخلالی از پرواز ممانعت خواهد کرد ولی برای ممانعت از پرواز تنها به دلایل فنی و علمی اتکا خواهد کرد.

تیم های متخصص از کشورهای مختلفی نظیر امریکا و اسرائیل برای بررسی دلایل سقوط این پرواز به محل سانحه رفته اند و جعبه ی سیاه این پرواز نیز پیدا شده است. جاستین ترودو در پیغامی توئیتری و در تماسی تلفنی این سانحه را به خانواده های کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند تسلیت گفت.