مضمون مجموعه شعر «پیامک حوا» احساسات اصیل و کشش عواطف انسانی در تقابل با دیوار جداسازی و تفکیک های جنسیتی در همه موارد و مراحل زندگی اجتماعی تا شکستن قلم و بستن زبانهاست و تصویرگر ممنوعیت‌های پیش‌رونده ‌ای است که در نهایت راه به بیراهه‌ ها می‌گشاید: اعتیاد، زنان خیابانی، خودسوزی زنان، کودکان کار و…

کتاب پیامک حوا با نگاهی زنانه در سیر تکاملی عشق در کسوت دختر، خواهر و مادر، گاه عاشقانه و گاه نقادانه روایتگر مسائل اجتماعی است. نه از دید یک متخصص جامعه‌شناس و یا تاریخ‌نگار و روانشناس بلکه زنی ساده و معمولی حاضر درصحنه‌های واقعی زندگی است که با پوست و گوشت خود سنگینی طوق و زنجیر را بر پای خویش حس می‌کند، در بزنگاهی از تاریخ و سوار بر قایقی که خلاف جریان آب از تمدن به تحجر و در فضای ناروشن جدال مدرنیته و سنت پارو می‌زند. کت‌بسته و محروم از مشارکت در تدوین قوانین و مدیریت جامعه حتی در تعیین الویت و عقلانیت، حول محور مسائل خانواده او همچنان که با عدم ‌تساوی حقوق نوشته و نانوشته سراسر تحقیر و تأدیب جامعه‌ی مردسالار دست‌وپنجه نرم می‌کند هم‌زمان بار مسئولیت‌های ناگریز و ناگزیر زنانه را نیز به دوش می‌کشد.

در اجتماعی که هر روز تعداد بیشتری از آحاد مردم بخصوص زنان را به محاق دل‌مردگی و تباهی سوق می‌دهد، تنها پژواک صدا آراممان می‌کند.

شاعر شعرهای «پیامک حوا» می‌گوید: “گرچه آنچه درگذشته نوشته ‌ام و با مخاطبان خود همرسانی کرده ‌ام بیشتر از فرم و جنس طنز بوده است.، اما شعر از توان و ویژگی خصوصی‌تری برخوردار است. من با اینکه سال‌هاست با شعر الفتی داشته ‌ام و صادق‌ترین لحظات زندگی مرا تداعی می‌کند از همرسانی آن با دیگران سرباز می‌زدم. به دلیل پرهیز از دیده شدن شاید. به همین علت است که ادبیات ایران گرچه حتی در دوران پسا رمانتیسم هم بیان احساسات را ارج می‌نهاده اما این حق ‌و حقوق بیشتر مردان را جذب می‌کرده است تا زنان.

تا دوران مدرن شمار زنان شاعر به ‌اندازه ‌ای کم است که می‌شود نام همه ‌شان را در گوشه پاره کاغذی کوچک یادداشت کرد. ولی خوشبختانه امروز شاعران زن پارسی گوی کم نیستند. در افق شعر ایران ستارگان درخشانی چون فروغ فرخزاد را هم داریم که این آسمان را تابان کرده ‌اند. اما به ‌هر روی پیام زن ایرانی در حوزه احساس همچون حلقه‌های کوچکی صدای ما را به هم وصل می‌کند و این پژواک صدا آرام‌مان می‌کند.

یکی از شعرهای این مجموعه:

دختران تاریخ

بر در و دیوار شهر
حرمت نام مرا
بر واژگان غیرت و ناموس
آونگ کرده‌ اند!
و با هزار هشدار گرم و سرد
هویت‌ام را
چنان به سخره و ستیز
گرفته‌اند
که خود
تیغ خودزنی خویش را بسازم.
به باد امر کرده‌ام
بی‌پروا، 
از هم‌اکنون، 
بر خرمن گیسوی عریانم بپیچد
تا پچ‌پچ آن،
شهر خفته را بیدار کند.
که من آیت و روایتم را
زین پس،
از دختران تاریخ
می‌گیرم!

برای تهیه این کتاب با قیمت ده (۱۰) دلار آمریکا می توانید به آدرس های زیر مراجعه کنید:
دوستانی که در ایران هستند و مایل به دریافت نسخه الکترونیکی کتاب اند، می توانند به نشر آفتاب ایمیل بفرستند تا برای نحوه ی پرداخت هشت هزار (۸۰۰۰) تومان بهای کتاب راهنمایی شوند. 
آدرس پست الکترونیکی نشر افتاب
aftab.publication@gmail.com
info@aftab.pub

آدرس سایت نشر آفتاب
https://aftab.pub/
آدرس سایت شرکت توزیع کننده و فروشنده کتاب
http://www.lulu.com/…/eve-m…/paperback/product-24009482.html

شناسنامه کتاب:
پیامک حوا
ندا مقدم (ویلا)
نوع ادبی: شعر
سال انتشار: ۱۳۹۷ خورشیدی، چاپ دوم
ناشر: نشر آفتاب، نروژ
صفحه‌پرداز: مهتاب محمدی
طرح جلد: بیتا مشایخی
اجرای طرح جلد: نادیا ویشنوسکا
شابک: ۲-۴۸۰۳۰-۳۵۹-۰-۹۷۸