شهروند- راز ماندگاری نوروز با تمام فراز و نشیب هایی که ایران طی کرده است، صرفا در نو بودن و شاد بودنش است. رو به آینده دارد، خبر از نو شدن می دهد و  دوری گزینی از هر آن چه تو را کهنه و فرسوده و خمود می خواهد.

گروه رقص سیمرغ

بی دلیل نیست که ایرانیان در هر کجای جهان که باشند و تحت هر شرایطی نوروزشان را فراموش نمی کنند و آن را ارج می گذارند و سینه به سینه، نسل به نسل به همدیگر پاس می دهند.

روز یکشنبه ۲۴ مارچ بیش از ۷۰۰ ایرانی به همت” انجمن بهاران” در کنار هم جمع شده بودند تا چون هر سال شبی پرخاطره و فراموش نشدنی را برای خود و خانواده هایشان رقم زنند.

برنامه با سرود ملی کانادا و سرود ملی ایران شروع شد و سپس بابک وکیلی (دفتر وکالت وکیلی) نوروز را به همگان تبریک گفت و برایشان شب خوبی را آرزو کرد.

سپس دکتر رضا مریدی با تبریک سال نو به کوتاهی از نوروز باستانی گفت و آرزوی این که سال آینده نوروز را در ایران و در کنار مردم ایران جشن بگیریم.

گروه رقص کودکان به سرپرستی کیمیا ناظر

و بعد نوبت به علی وکیلی موسس و مدیر  برنامه بهاران رسید. علی وکیلی یکی از کوشندگان پرکار و فعال جامعه ایرانی – کانادایی ست که ضمن مدیریت کمپانی “لونا” در بسیاری از حرکت های فرهنگی- اجتماعی سیاسی در طول این سالها در قالب برنامه های سخنرانی- آکسیون های اعتراضی- برگزاری برنامه چهارشنبه سوری ریچموندهیل- برگزاری برنامه های فاندریزینگ، حمایت از کمپین های نامزدهای ایرانی کانادایی (لیبرال- کانسرواتیو)، بزرگداشت ها، پشتیبانی از فعالیت های ورزشی جوانان ایرانی- کانادایی و… حضوری پر رنگ و گسترده داشته است.

او به کوتاهی خوشامد و تبریک سال نو گفت و بدین ترتیب جشن با برنامه های هنری، رقص و موسیقی، و پایکوبی شروع شد.

گروه رقص سیمرغ با مدیریت نیما مشعوف (خدیر) که گروهی ده نفره است و از مونتریال آمده بودند،  چند رقص بسیار زیبا و مهیج اجرا کردند. 


سعیده شکری   Vivel Cake & Pastry Sugar Queen   ۶۴۷۵۰۲۵۰۳۵   

اجرای دکلمه و رقص توسط کودکان یکی دیگر از بخش های هنری آن شب بود که به زیبایی از عهده آن برآمدند و با هنرنمایی های خود قلب مدعوین را از شوق به آینده لبریز کردند، و همچون خود نوروز آینده ی بهتری را  نوید دادند. و البته که مدیریت برنامه هم این کودکان آینده ساز را فراموش نکرده بود و در سه بخش با شعبده بازی _ روللر کوستر و رباط سازی ساعات خوشی را برای آنها رقم زده بود تا مادران و پدرانشان فارغ از نگرانی برای فرزندان دلبندشان به جشن و پایکوبی بپردازند.


فرزاد بصیری  ۴۱۶۷۳۱۸۱۸۱   چایخانه بصیری- چایخانه سنتی برگ سبز            

از امتیازات  این شب بساط چای سماوری (فرزاد بصیری)، میز شیرینی ایرانی (سعیده شکری)، میز مفصل پیش غذا، شام لذیذ، و نیز



نسرین خانعلی          Zonaz Design   ۶۴۷۹۱۹۹۸۹۶

سفره ی زیبای هفت سین نسرین خانعلی بود که در کنارش افراد خانواده و دوستان عکس های یادگاری بگیرند و شب زیبا و خاطره انگیزشان را ثبت کنند.

علاوه بر امتیازات این شب، مدیریت کارآی این برنامه بود که نتیجه اش شروع برنامه سر ساعت موعود و ادامه ی برنامه ها طبق زمان اعلام شده بود.