رادیو زمانه: بنیاد بین‌المللی «آقاخان» یکشنبه ۱۱ فروردین – ۳۱ مارس در لیسبون، پایتخت پرتغال جایزه ویژه‌ امسال خود را به محمدرضا شجریان استاد آواز موسیقی اصیل ایرانی اهدا کرد. این جایزه عالی‌ترین نشان افتخاری بنیاد «آقاخان» در زمینه موسیقی است.

محمدرضا شجریان

این بنیاد در بیانیه خود گفته است که محمدرضا شجریان به دلیل اثرگذاری ماندگار بر میراث موسیقیایی جامعه بشری، مهارت یکتای هنری و تأثیر مداوم بر لایه‌های اجتماعی شایسته دریافت این جایزه است.


اجرای رضا پرویز زاده، نوازنده کمانچه ایرانی در مراسم جوایز موسیقی آقا خان عکس از بنیاد آقا خان

«آقاخان» یک بنیاد بین‌المللی است که در زمینه‌ های گوناگون آموزشی، فرهنگی، هنری و بشردوستانه فعالیت می‌کند. جشنواره موسیقی این بنیاد به مدت سه روز در شهر لیسبون برگزار می‌شود.


سنتورنوازی آرش محافظ در مراسم جوایز موسیقی آقا خانعکس از بنیاد آقا خان

همایون شجریان، فرزند محمدرضا شجریان در یک پیام ویدئویی به‌ نیابت از سوی پدرش، از بنیاد «آقاخان» به‌ خاطر اهدای این جایزه قدردانی کرد. مژگان شجریان، دختر محمدرضا شجریان در مراسم لیسبون این جایزه را به نمایندگی از سوی پدرش دریافت کرد.


نی‌نوازی شاهو عندلیبی در مراسم جوایز موسیقی آقا خانعکس از بنیاد موسیقی آقا خان
 

اجرای موسیقی و آواز نسیم سیابی شهریورعکس از بنیاد آقا خان

در مراسم امسال بنیاد «آقاخان» از داریوش طلایی نوازنده و آهنگساز ایرانی نیز تجلیل شد. در بخش رقابتی این جشنواره امسال از ایران شاهو عندلیبی در بخش نی، آرش محافظ در سنتور و رضا پرویززاده در کمانچه شرکت دارند.