صدای امریکا: حکم نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال مدنی، در دادگاه قطعی شده و او به ۳۳ سال زندان محکوم شده است. براساس قانون مجازات اسلامی ۱۲ سال از این حکم برای او اجرا خواهد شد.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، به ایرنا گفت همسرش ۲۰ روز پس از ابلاغ رای دادگاه بدوی برای اعتراض فرصت داشت، اما او «دراعتراض به روند تشکیل این پرونده و فرایند رسیدگی در دادسرا و دادگاه» به این حکم اعتراض نکرد.

به گفته خندان، با توجه به عدم اعتراض ستوده «به طور خودکار رای صادره قطعی» شده است.

همسر نسرین ستوده همچنین خبر داد که او یک دادگاه تجدیدنظر هم برای محکومیت قبلی خود به پنج سال حبس دارد که «در اعتراض به روند رسیدگی به این پرونده» در آن هم حاضر نخواهد شد.

ستوده پیشتر در نامه ‌ای کانون وکلای فرانسه، نوشته بود که در دادگاه به «۱۴۸ ضربه شلاق و ۳۸ سال و نیم زندان» محکوم شده که ۱۲ سال از این حکم به دلیل دفاع از «دختران خیابان انقلاب» است. دیدار با خانواده قربانیان اعتراض‌های دی ماه ۹۶ در ایران از دیگر دلایل صدور حکم برای نسرین ستوده است.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی بابت اتهام‌های «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «عضویت موثر در گروهک غیرقانونی و ضد امنیتی کانون مدافعان حقوق بشر، لگام (حذف اعدام) و شورای ملی صلح»، «تشویق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن و ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» او را در مجموع به ۳۳ سال زندان و تخمل ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم کرده بود.