شهروند- شهرداری تورنتو در اقدامی پیروزمندانه موفق شد بر داگ فورد پیروز شده و دولت انتاریو را مجبور کند که بخشی از بودجه ی متعلق به شهرداری به مبلغ ۱۷۷ میلیون دلار را که پیشتر کنسل شده بود دوباره باز گرداند.

داگ فورد

البته قابل ذکر است که این بودجه تنها برای سال ۲۰۱۹ است و هنوز مبالغ دیگری که از بخش های آموزش و بهداشت و درمان کنسل شده بود به قوت خودش باقی است.

داگ فورد در پی این اقدام اعلام کرد که دولت او دولتی است که گوش می دهد و اگر لازم باشد تصمیماتش را عوض می کند. این اقدام دو هفته بعد از آخرین سرشماری انجام شده که نشان می دهد داگ فورد محبوبیت خود را در بین مردم انتاریو از دست داده است، اعلام شد. سرشماری جدید بین رای دهندگان نشان می دهد که ۷۵ درصد مردم انتاریو از داگ فورد ناراضی اند و دیگر مانند گذشته به او اعتماد ندارند. جان توری اقدامات داگ فورد و دولت انتاریو را غیرقانونی، بی منطق  و ناعادلانه می خواند و از روز آغاز به کار این دولت همین ادبیات را برای توصیف دولت انتاریو استفاده کرده است.

به گفته ی جان توری، شهردار تورنتو، معلوم نیست در آینده داگ فورد در چه بخش هایی خدمات دولتی را کاهش داده و یا به صورت کامل کنسل کند و این اقدامات اصلا در دراز مدت به نفع شهروندان انتاریو نیست.