نشر آفتاب منتشر کرد

نمایشنامه “انتظار” برداشتی است آزاد از تراژدی و فاجعه‌ی کشتار مشهور به “قتل‌های زنجیره‌ای” که در نخستین گام، داریوش فروهر و همسرش پروانه را با چاقو کشتند و در گام بعدی، محمد مختاری و محمدجعفر پوینده از اعضای کانون نویسندگان ایران را ربوده و بعد به قتل رساندند.


در مورد قتل‌های زنجیره‌ای نیاز به توضیح نیست که بسیار در رسانه‌ها شنیده و خوانده‌ اید اما درون ایران کنشی در جهت محاکمه آمرین و مجریان این کشتار توسط حکومت‌گران سیاه‌دل انجام نشده است. 



بخش‌هایی از متن نمایش‌نامه:


پروانه – وقتی به این مسائل تاریخی فکر می کنم، به این نکته ظریف می رسم، که آگاهی موریانه ی ایدئولوژی های خدامحور است، آنها نمی دانستند که پس از گالیله، خانه شان سرای موریانه گان است.


داریوش – نکته مهمتر این که آن خداواره های ادیان، دیگر بهتر از هرکسی می دانستند که در وجود هر یک از ما گالیله ای پنهان است و تمام سعی شان بر این بوده است و هست که با افیون نادانی و وعده بهشت موهوم، زمهریری بسازند و ما را خسته و ناتوان از نبرد تاریکی و نور، به خواب زمستانی فروبرند.


***

محمد مختاری – فکر می‌کنم شما خیلی زود اون فتوای کافر بودن من رو به من نشون دادید. برای شما دیگه چه فرقی می‌کنه، من چه جوابی به این پرسش شما بدم، من اکنون از نظر شما مرده ‌ای هستم که راه می ‌رود.


بازجو – مگه ‌یک حرف ساده رو چند بار باید زد، این رو بکن تو گوش ات، اینجا دفتر کانون نویسندگان نیست که با هم جروبحث کنیم، اینجا من سؤال می‌کنم و انتظار یک پاسخ صریح و روشن دارم.



برای تهیه کتاب می‌توانید به سایت فروشگاه شرکت لولو که آدرس آن در زیر آمده است مراجعه و کتاب را به صورت کاغذی خرید نمایید. کتاب هشت دلار آمریکا قیمت گذاری شده است. 

دوستانی که در ایران ‌اند و مایل به خرید نسخه الکترونیکی کتاب هستند، به نشر آفتاب ایمیل بفرستند تا برای پرداخت قیمت کتاب که هفت هزار تومان است راهنمایی شوند. 



آدرس سایت فروشگاه شرکت لولو:
http://www.lulu.com/shop/ali-gezersez/awaiting/paperback/product-24094317.html
آدرس سایت نشر آفتاب:
www.aftab.pub 
آدرس پست الکترونیکی نشر آفتاب:
info@aftab.pub
aftab.publication@gmail.com

شناسنامه کتاب:
نمایشنامه انتظار
علی گزرسز (رها)
نوع ادبی: نمایشنامه
سال انتشار: ۱۳۹۸ خورشیدی
ناشر: نشر آفتاب، نروژ
صفحه‌پرداز: مهتاب محمدی
طرح جلد: 
اجرای طرح جلد: نادیا ویشنوسکا
شابک: ۲-۶۰۲۰۳-۳۵۹-۰-۹۷۸