«علی خسرو شاهین» مربی پیشین فوتبال زنان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (یو ای سی) که به گرفتن رشوه در جریان تقلب های جنجالی ورود به دانشگاه های آمریکا متهم شده است، قانع شد جرم خود را بپذیرد. نیویورک پست و دیگر رسانه های آمریکا این خبر را گزارش دادند.


از راست: لوری لافلین بازیگر، علی خسروشاهین و فلیسیتی هافمن برنده اسکار

پیش از این، آقای خسروشاهین ادعا کرده بود بی گناه است. او تا پایان ماه ژوئن فرصت دارد تا به جرم خود در دادگاه اعتراف کند.

«علی خسروشاهین»، مربی پیشین فوتبال زنان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (یو ای سی) در سال ۲۰۱۳ از این سمت اخراج شد. او همراه با دستیارش «لارا جنکی» که در سال ۲۰۱۴ این دانشگاه را ترک کرد، به ساختن پروفایل های جعلی برای دانشجویان مشتاق ورود به دانشگاه متهم شده اند. اف بی آی می گوید آقای خسروشاهین و خانم جنکی حدود ۳۵۰ هزار دلار رشوه گرفتند که هزینه کلوپ خصوصی فوتبالشان شد..

دو ماه پیش اف بی آی نتایج تحقیقات خود را منتشر کرد که براساس آن حدود پنجاه نفر از والدین ثروتمند و بانفوذ در تقلب سراسری ورود به چند دانشگاه معتبر آمریکا نقش داشته است. این افراد، ۲۵ میلیون دلار رشوه دادند تا فرزندانشان به دانشگاه های معتبری چون «ییل» و «جرج تاون» وارد شوند.

به تازگی همچنین، «فلیسیتی هافمن»، بازیگر نامزد جایزه اسکار که برای پذیرش دخترش در آزمون ورودی دانشگاه رشوه داده بود، جرم خود را پذیرفت. خانم هافمن، ۱۵ هزار دلار پرداخته بود تا یک نفر به صورت پنهانی، پاسخهای اشتباهی را که دخترش در آزمون ورودی داد، درست کند.

نام یک ایرانی تبار دیگر

در فهرست تقلبهای فاش شده نام یک ایرانی تبار دیگر نیز دیده می شود. «همایون زاده»، استاد دندانپزشکی و مدیر سمپوزیسوم بیماریهای دهان و کاشت دندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (یو اس سی) از طریق یکی از شرکتهای واسطه در شبکه تقلب، به مسئولان این دانشگاه ۱۰۰ هزار دلار رشوه داده تا دخترش را با بورسیه ورزش «لاکراس» به دانشگاه راه دهند در حالی که فرزندش پیشینه حرفه ای در این ورزش را ندارد. او به مسئول این شرکت گفته بود نمی خواهد دخترش از این نقشه بویی ببرد تا اعتماد به نفسش خدشه دار نشود.