شهروند- بازیگر کانادایی، کیفر ساترلند، نوه ی نخست وزیر پیشین ساسکاچوان، تامی داگلاس، به داگ فورد نخست وزیر انتاریو و لیزا مک لوید، نماینده ی پارلمان اتاوا، اعتراض کرده است و از آنها خواسته است که از نام پدربزرگ مادری او برای مقاصد سیاسی شان استفاده نکنند. کی فر ساترلند در حساب کاربری توییتری خود به صحبت های اخیر داگ فورد و لیزا مک لوید واکنش نشان داده است و در انتها به آنها گفته است که شانس آورده اند مادرشان حساب کاربری توییتر ندارد.

داگ فورد و لیزا مک لوید اخیرا اظهار کرده اند که اگر تامی داگلاس زنده بود، حتما از اقدامات مالی و شیوه ی بودجه بندی دولت انتاریو خوشش می آمد و آن را تایید می کرد.

کی فر ساترلند در اعتراضش گفته است که تامی داگلاس همیشه به نفع مردمش کار می کرد و داگ فورد با اختلاف خیلی زیاد با پدربزرگش فاصله دارد. تامی داگلاس پدر بهداشت عمومی کانادا نامیده می شود. مادر کی فر ساترلند، شرلی داگلاس نیز بازیگر است. لیزا مک لوید با اشاره به سریال “Designated Survivor” که کی فر ساترلند در آن نقش کلیدی دارد به طعنه و در حساب توییتری خود گفته است سیاست مدار بودن در دنیای واقعی بسیار سخت تر از تظاهر به سیاست مدار بودن در فیلم و سریال است.