شهروند- میزان بالای کلسترول خون یکی از دلایل اصلی بیماری های قلبی و عروقی است، بیماری ای که بر اساس اعلام سازمان آمار کانادا، ۴۰ درصد از بزرگسالان کانادایی از آن رنج می برند. تغذیه ی مناسب و ورزش باعث کاهش میزان کلسترول بد در خون می شود و می توان از طریق آنها از بیماری های قلبی و عروقی تا میزان زیادی جلوگیری کرد. برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند اگر گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز کنند می توانند از مضرات گوشت قرمز که همانا افزایش میزان کلسترول خون است دور شوند. اما نتایج یک سری تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف زیاد گوشت سفید نیز مانند گوشت قرمز برای بدن مضر است و نتایج مشابهی را به همراه دارد.

بسیاری از دانشمندان و متخصصان تغذیه به نتایج این تحقیقات شک دارند و می گویند گوشت سفید نمی تواند به اندازه ی گوشت قرمز مضر باشد. اما اکثریت به اتفاق بر سر این نکته توافق نظر دارند که میزان مصرف گوشت، سفید و قرمز، باید بسیار متعادل و به اندازه باشد و بهتر است در بسیاری از موارد پروتئین گیاهی جایگزین پروتئین حیوانی شود.

به گفته ی بسیاری از محققان زمان آن رسیده است که کانادایی ها میزان مصرف گوشت خود را کاهش دهند و به همراه ورزش و پرهیز از سیگار بیشتر به سلامتی خود بیندیشند.