سبک زندگی و عدم توجه به نکاتی در سلامتی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. با رعایت نکاتی در زندگی و توجه به وضعیت سلامتی خود می توان از ایجاد بیماری های قلبی پیشگیری نمود. نکات طلایی زیر توسط مرکز CDC یا کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا توصیه می شوند:

نکته شماره یک: رژیم غذایی سالم داشته باشید.

انتخاب وعده و میان وعده های سالم می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی و عوارض ناشی از آن کمک کند. حتمن مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه در رژیم غذایی خود بگنجانید. خوردن غذاهای با چربی های اشباع، چربی ترانس و کلسترول پایین و فیبر بالا می تواند به جلوگیری از کلسترول بالا کمک کند. محدود کردن نمک و سدیم در رژیم غذایی نیز می تواند از افزایش فشار خون شما جلوگیری نماید. توصیه می شود بزرگسالان غذای روزانه خود را حداقل به چندین وعده تقسیم نمایند.

نکته شماره ۲: به سلامت و تناسب وزن خود اهمیت دهید.

اضافه وزن یا چاق بودن می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. برای تعیین این که آیا وزن شما در محدوده سالم است، پزشکان اغلب یک شماره به نام شاخص توده بدن (BMI) را محاسبه کرده و یا گاهی اوقات نیز از اندازه دور کمر و دور باسن میزان چربی بدن فرد را تعیین می کنند.

نکته شماره ۳: ورزش منظم در برنامه خود قرار دهید.

فعالیت بدنی به طور منظم می تواند به شما کمک کند که وزن مناسب داشته و سبب کاهش کلسترول و فشار خون شود. توصیه می شود که بزرگسالان روزانه حداقل ۳۰ دقیقه به ورزش با شدت متوسط بپردازند.

نکته شماره ۴:  به فشار خون خود توجه داشته باشید.  فشار خون بالا اغلب بدون علامت است، بنابراین باید آن را به طور مرتب بررسی کنید.

نکته شماره ۵: سیگار نکشید.  سیگار کشیدن تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. اگر شما سیگار می کشید برای پیشگیری از بیماری های قلبی هر چه سریعتر به ترک آن اقدام کنید.

نکته شماره ۶: استفاده از الکل را محدود کنید. از مصرف زیاد الکل که می تواند فشار خون شما را افزایش دهد خودداری نمایید.

نکته شماره ۷:  میزان کلسترول را چک کنید. یک آزمایش خون ساده می تواند میزان کلسترول شما را نشان دهد.

نکته شماره ۸: موضوع قند خون را جدی بگیرید. اگر شما دیابت دارید کنترل سطح قند خون در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.

نکته شماره  9: زمان و میزان داروهای تجویز شده مهم هستند. اگر شما در حال مصرف دارو برای درمان فشار خون بالا، کلسترول بالا، و یا دیابت هستید دستورالعمل دکتر را به دقت دنبال کنید.

بیمه بیماری های سخت یکی از بهترین بیمه هایی است که در این زمان می تواند شرایط یاد شده را به وجود آورد. هر یک از ما می توانیم بدون نگرانی از قسمت مالی دوران معالجه و با آرامش خاطر از پرداخت هزینه های ثابتمان در برخورد با بیماری هایی از این دست که روز به روز به تعداد و انواعش افزوده می شود بپردازیم.

اقتباس:   www.cover4u.ca   

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱  و news@insufin.com   جوابگوی سئوالات شما عزیزان می باشد. از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

    www.insufin.com  www.sherkatebimeh.com

www.youtube.com/sherkatbimeh   www.facebook.com/Insufin