اگر تا به حال چیزی از این نوع پوشش بیمه ای نشنیده اید قصور از شما نیست بلکه چون توضیح مزایای آن بسیار پیچیده است و ممکن است مراحل فروش بیمه را برای مشتریان کمی پیچیده نماید لذا اغلب دست اندرکاران بیمه ای زیاد راغب نیستند تا در مورد آن توضیح بیشتری بدهند.

به طور خلاصه این نوع بیمه نامه از زمانی آغاز به کار می کند که خسارتی اتفاق افتاده و بقیه پوششهای بیمه ای اقدام به پرداخت خسارت مالی و غرامت بدنی نمودندT ولی به جهت حجم بالای مسئولیت خسارت تمام و کمال پرداخت نشده و شاکیان پرونده (که عموما اشخاص ثالث هستند) مدعی مابقی جبران غرامتشان می باشند از این رو بیمه مازاد “چتر حمایتی” وارد عمل می شود. معمولا هزینه های جانبی از قبیل دادرسی – توقف کار و فعالیت و درآمد حاصل نشده را هم محاسبه و پرداخت می کند.

خرید آن می تواند مستقلا تحقق یابد یا این که در زمان تعیین نیازهای بیمه ای برای بیزینس می توان با بیمه مسئولیت تمام خطر جامع (سی جی ال) خریداری نمود.

برای نمونه بعضی از خسارات رانندگی اگر چه غفلت محسوب می شوند و در زمره خسارات قابل پرداخت در بیمه اتومبیل می باشند ولی از نظر حقوقی (اگر راننده در حال تایپ موردی در تلفن همراه خود بوده باشد و تصادفی در این حالت رخ دهد آن موقع ممکن است غرامت شخص ثالث در دادگاه بسیار بیشتر از حد بیمه شخص ثالث محاسبه گردد و نیاز به بیمه مکمل باشد.)

مواردی که بسیار دیده شده که بیمه مازاد چتر حمایتی می تواند بسیار مفید باشد عبارتند از:

۱- حضور در شبکه های اجتماعی: هر یک از ما روزمره درگیر فیس بوک- توئیتر- ایندید- اینستاگرام- واتس آپ- ای مو و تلگرام هستیم و ناخودآگاه از زمانی که به شبکه جهانی وصل می شویم هم خلق و خوی متفاوتی پیدا می کنیم و هم کلیه استعدادهای نهفته به یک باره شکوفا شده و در غالب نثر و شعر هر چه دل تنگمان می خواهد بیان می کنیم، اینجاست که ممکن است به نژاد- ملیت- قوم یا فرهنگ شخص یا گروهی اهانت شود و ایشان بر اساس قوانین بین المللی قادرند شکایت حقوقی خود را دردادگاه بر علیه بیان یا نشر کننده اعلام و صدها هزار دلار ادعای غرامت نمایند.

۲-فرزندانی که زیر سن قانونی هستند: قطعا برای اکثر افراد عزیزترین موهبت زندگی ایشان فرزندانشان هستند و حاضرند برای پیشرفت و موفقیت ایشان از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند اما بسیار دیده شده که فرزندان تا بلوغ کامل (نرسیدن به سن قانونی) اقدامات نسنجیده ای را انجام می دهند که باعث دخالت در حریم شخصی افراد شده و ضررهای مالی و بدنی هم به بار می آید در این جاست که دادگاه والدین را که حضانت ایشان را به عهده دارند مسئول شناخته و از والدین می خواهد تا در جبران ضرر و زیان اقذام کنند.

۳- حوادث و سوانح رانندگی بزرگ : بسیار دیده شده که تصادفات زنجیره ای چندین مصدوم و مجروح به جا گذاشته و صدمات بدنی و نقص عضو در بعضی مواقع تا چند سال هزینه های سر بار جبران ناپذیری را در پی داشته در این مواقع بیمه معمول شخص ثالث با پوششهای معمول جوابگو نخواهد بود.

۴-مهمانی های خانوادگی بزرگ و جشنهای سالگرد: در ابتدا همه چیز به ظاهر بی خطر به نظر می رسد در صورتی که وجود چند عامل از قبیل الکل – حیوانات دست آموز ( سگ) – استخر و حضور کودکان در این گونه گردهمای ها ممکن است ریسک را تشدید نماید و زخمی یا مصدوم شدن یک یا چند نفر موجب تشکیل پروندهای حقوقی با ارقام نجومی خسارت و غرامت گردد. تجربه نشان داده که بیمه نامه منازل مسکونی هم ممکن است تکاپوی احتیاجات مسئولیتی را ننماید.

خرید این نوع بیمه بسیار مقرون به صرفه و ضروری به نظر می رسد.

با آرزوی سلامتی سربلندی و موفقیت شما عزیزان.

personal umbrella policy بیمه مازاد ” چتر حمایتی ”