پس از آن که جمهوری اسلامی چند روز پیش پژوهشگران اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» و مارک دوبوویتز، مدیر عامل اجرایی آن، را آماج تهدید مستقیم خود قرار داد و نیز در اقدامی بی‌سابقه دوبوویتز و «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» را تحریم کرد، موجی از بیانیه ‌های قاطع پشتیبانی و همبستگی با پژوهشگران این اندیشکده تاثیرگذار و مدیر اجرایی آن به راه افتاده و همچنان ادامه دارد.

بخش فارسی صدای آمریکا بخشی از بیانیه‌‌های منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی طی ۴۸ ساعت گذشته را در این‌جا گردآورده است:

«به‌راستی این حمله‌ای علیه همه ما است.» جیمز جِی کارافانو، معاون بنیاد هریتیج

«فارغ از دیدگاه‌‎هایتان نسبت به ایران، برجام، و بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها؛ فارغ از این که جمهوری‌خواه هستید یا دموکرات؛ فارغ از این‌که حامی [پرزیدنت] ترامپ هستید یا نیستید؛ و فارغ از این‌که راست‌گرا، چپ‌گرا، یا متمایل به مرکز هستید، همه ما باید بدون هیچ‌گونه تردید یا ملاحظه تهدیدهای خطرناک [رژیم] ایران را محکوم کنیم. ما همه آمریکایی هستیم و [رژیم] ایران با این کار همه ما را تهدید کرده است.»

ارون دیوید میلر، مذاکره‌کننده پیشین وزارت خارجه در امور خاورمیانه و مشاور وزیران خارجه جمهوری‌خواه و دموکرات

«در حالی که دوستان و همکاران‌مان در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها از سوی [رژیم ایران]، این بزرگترین حکومت پشتیبان تروریسم در جهان، تهدید شده ‌اند، با افتخار در کنار آنها ایستاده ‌ایم. بهره‌گیری از تحلیلگران و پژوهشگران بسیار برجسته بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در شبکه خبری الحره و ارائه طیف گسترده‌ ای از دیدگاه‌‌های متعدد و گوناگون، همواره مایه خرسندی است.»

البرتو میگل فرناندز، دیپلمات پیشین ایالات متحده و رئیس کنونی شبکه‌های پخش خاورمیانه، شامل تلویزیون الحره، که زیرمجموعه آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده است

«من تهدیدهای انجام شده توسط رژیم لاابالی و بی‌مسئولیت ایران بر ضد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و مارک دوبوویتز را محکوم می‌کنم.»


نیکلاس برنز، معاون پیشین امور سیاسی وزیر خارجه- مرکز سایمون ویزنتال

«مرکز سایمون ویزنتال همبستگی کامل خود را  با بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و مارک دوبوویتز اعلام می‌کند. جرم او؟ فاش کردن اوباش‌گری رژیم ایران.»

سی‌‌یو‌‌اف‌‌آی-سازمان«مسیحیان متحد برای اسرائیل»، بزرگترین سازمان هوادار اسرائیل در ایالات متحده و یکی از جنبش‌های مردمی مسیحی پیشگام جهان

«بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها تحلیل‌های انتقادآمیزی را درباره رژیم ایران ارائه می‌کند. سازمان مسیحیان متحد برای اسرائیل در کنار بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و در برابر تهدیدهای ستیزه‌جویانه ایران ایستاده است.»

ربه‌کا هاینریکز، پژوهشگر ارشد موسسه هادسن

«اظهارات منزجرکننده رژیم ایران در تلاش برای هراساندن بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها»

نازنین بنیادی، هنرپیشه هالیوود و فعال حقوق بشر

«برای پی بردن به نفرت‌انگیز بودن اقدام جمهوری اسلامی ایران در هدف قرار دادن و تهدید کردن مارک دوبوویتز و سازمان او نیازی نیست که شما لزوما با توصیه‌ های سیاست‌گذاری بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها هم‌رای باشید. این اقدام جمهوری اسلامی ایران هم‌راستا با کارنامه ایران در خاموش کردن و هراساندن منتقدان و مخالفان [آن رژیم] در ایران و خارج از آن کشور انجام شده است. باید محکوم شود.»

مایکل المن، رئیس برنامه منع گسترش و سیاست هسته‌ای در مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک
«من از بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و حق آن برای ابراز نظر آزادانه دفاع می‌کنم، و مشتاقانه در انتظار مباحثات ادامه‌دار و توانمندانه با آنها بر سر مسائل و سیاست‌های مهم هستم.»


مؤسسه علوم و امنیت بین المللی

«ایران {جمهوری اسلامی} تهدید غیرقابل‌قبولی را علیه یک مؤسسه پژوهشی آمریکایی مطرح کرده است. ما این اقدام را به شدت محکوم کرده و در کنار دوستان‌مان در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها می‌ایستیم.»

کنفرانس رؤسای سازمان‌های عمده یهودی آمریکایی

«مقامات دولتی، هم در این‌جا و هم در خارج از کشور، دانشگاهیان و پژوهشگران، و همه کسانی که برای آزادی بیان و آزادی علمی ارزش قائلند، باید به تهدید مطرح‌‌شده توسط مقامات [رژیم] ایران علیه اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در واشنگتن واکنش نشان دهند. بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها مؤسسه‌‌ای بسیار معتبر است که تحلیل‌های روشنگرانه و اغلب پیشگامانه ‌‌ای را ارائه کرده است. دولت ایران بررسی‌‌ها و ارزیابی‌‌ های کاوش‌گرانه ‌ای را که قصد واقعی و نیز دروغ‌ها و فریب‌کاری‌های دائمی آنها را آشکار کرده است، برنمی‌تابد. ما مراتب همبستگی کامل خود با دوستان و همکاران‌‌مان در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها را اعلام کرده و امیدواریم که آنها به کار پژوهشی چشمگیرشان ادامه دهند تا موجب برانگیخته‌شدن دشمنی دیکتاتور ایران با خودشان شوند.»