صدای امریکا: اعتراضات در لبنان برای دومین شب متوالی به خشونت کشیده شد و در حالی که نیروهای امنیتی لبنان از باتوم و گاز اشک آور در برابر معترضان استفاده کردند، ده‌ها زخمی در این اعتراضات بر جای ماند.

به گزارش رویترز بنابر این گزارش اعتراضات در شامگاه سه‌شنبه در منطقه حمرا بیروت رخ داد و به درگیری کشیده شد به طوری که معترضان به سوی نیروهای امنیتی و بانک‌ها سنگ پرتاب کردند و ماموران هم برای عقب راندن معترضان از گاز اشک‌آور و باتوم استفاده کردند. گزارش‌ها حاکی است که چندین نفر در این اعتراضات بازداشت شدند.

همچنین این اعترضات در روز چهارشنبه نیز در اعتراض به بازداشت معترضان مقابل یک مقر پلیس ادامه یافت که این اعتراضات به درگیری کشیده شد. صلیب سرخ لبنان گزارش داد که در این درگیری‌ها دست کم ۴۵ نفر مجروح شدند که ۳۵ نفر از آن‌ها برای مداوا به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

لبنان با موجی از اعتراضات مسالمت آمیز علیه فساد دولتی و حکومت روبرو است که از ۱۴ اکتبر آغاز شده است. این اعتراضات منجر به استعفای سعد حریری نخست وزیر این کشور شد با این حال تحولات اخیر، لبنان را به سمت عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی سوق داده است.